تشریح برنامه های وزیر بهداشت در کمیسیون شوراها

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور از حضور وزیر پیشنهادی بهداشت در این کمسیون خبرداد.

روح الله نجابت در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در خصوص نشست امروز کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور اظهار کرد: وزیر پیشنهادی بهداشت با حضور در جلسه کمیسیون برنامه‌های خود را برای اعضای کمیسیون تبیین کرد؛ برنامه فوری او برای کنترل بحران کرونا در کشور نگاه جدی تر به تأمین واکسن و قرنطینه است. به هر حال باید در کنار تولید داخلی واردات واکسن سرعت بیشتری بگیرد به نحوی که ۶۰ میلیون جمعیت هدف منهای اطفال زیر ۱۲ سال در کوتاه‌ترین زمان ممکن واکسینه شوند.

وی افزود: همچنین در برنامه ایشان در رابطه با تأمین نیروهای متخصص گروه علوم پزشکی نیز ضمن تاکید بر حفظ کیفیت آموزش این نیروها، بر استفاده از حداکثر ظرفیت موجود در کشور نظر داشتند و امید است این موضوع را در برنامه‌های وزارت خانه مد نظر قرار بدهند.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی ادامه تاکید کرد: در رابطه با استفاده از نیروهای تمام وقت در عرصه مدیریت وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز ایشان موافق بودند افرادی که مسئولیت می‌گیرند باید به طور تمام وقت در خدمت دانشگاه باشند و قول دادند وضعیت موجود را بررسی مجدد کنند. همچنین بر حمایت از اساتیدی که در دانشگاه‌ها به صورت تمام وقت فعال هستند، تاکید داشتند.

نجابت تصریح کرد: وزیر پیشنهادی بهداشت قول پیگیری و تجدید نظر در جهت توجه به مسائل مربوط به شرایط سخت کاری دستیاران و کارورزان علوم پزشکی دادند. به خصوص دستیاران تخصصی که از طرفی سختی کارشان بسیار بالاست و همچنین بار عمده خدمت در بیمارستان‌های دولتی بر دوش آنهاست اما با توجه به شرایط سخت اقتصادی کشورمان در حال حاضر، حق‌الزحمه آنان به نحوی است که این نخبگان در تأمین حداقل شرایط زندگی دچار مشکل اساسی هستند.

کد خبر 515320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.