فداکاری مرگبار عروس جوان هشترودی برای تولد نوزادش

مادر ۱۹ ساله هشترودی بر اثر ابتلا به کرونا بعد از تولد فرزندش درگذشت.

به گزارش ایمنا، صمد نعمتی دهلان پدر مرحومه هاجر نعمتی که چند روزی است در غم از دست دادن تنها دخترش آرام و قرار ندارد، چنین می‌گوید: دختر پا به ما هم به جهت ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ به بیمارستان هشترود مراجعه و حسب دستور پزشک بستری می‌شود. در زمان بستری درصد در گیری ریه‌های دخترم طبق آزمایشی که انجام شد زیر ۲۰ درصد بود.

وی ادامه داد: چون دخترم در آخر ماه حاملگی بود هیچ گونه اقدامات مؤثر پزشکی روی دخترم در بیمارستان هشترود انجام نشد و هر موقع که علت را می‌پرسیدیم جواب کادر درمان این بود: «دختر شما چون حامله و پا به ماه است در مورد بیماری کرونا نمیشه کاری کارهای درمانی کرد»

نعمتی اضافه می‌کند: به خاطر اینکه در بیمارستان هشترود هیچ گونه عکس‌ العملی به روی بیماری دخترم نشد و هر روز هم شاهد کاهش سطح اکسیژن خون دخترم بودم با وجود اینکه ۲۰ روز به وقت زایمان مانده بود و درد ناشی از کرونا و وضعیت حاملگی باعث شد زایمان به صورت طبیعی انجام گیرد که در این صورت باید پزشکان با عمل سزارین اقدام به خارج کردن نوزاد می‌کردند که متأسفانه این کار را نکردند.

او در ادامه می‌گوید: بعد از تولد نوه‌ام با حالت طبیعی گریه کودک امانمان را بریده بود به همین خاطر کودک را به بیمارستان فرمان فرمانی یا (کودکان تبریز بردیم) و آنجا بعد از معاینات و آزمایش‌های گوناگون و عکسبرداری از کل اعضای نوزاد حسب اعلام کادر درمان بیمارستان کودکان تبریز مشخص شد که جناغ نوزاد دچار شکستگی شده است.

پدر مرحومه نعمتی تاکید کرد: دخترم پس از زایمان با افت شدید سطح اکسیژن خون و کاهش سطح هوشیاری روبرو شده بود و دیگر نایی نداشت چون ویروس منحوس کرونا همه جای ریه را درگیر کرده بود و تاب و توان را از دخترم گرفته بود. با اعتراضی که کردیم بالاخره بعد از چندین روز بستری بی نتیجه از طریق آمبولانس دخترم به بیمارستان امام رضای (ع) تبریز اعزام شد: و کادر درمانی بیمارستان امام رضای تبریز بعد از دیدن آزمایشات عنوان کردند که کار از کار گذشته است و شما زمانی که درگیری ریه پایین بود باید بیمار را به این بیمارستان ارجاع می‌دادید.

کادر درمانی بیمارستان امام رضا (ع) اعلام کردند: چون در حال حاضر در صد درگیری ریه بیمار بالای نود درصد است یعنی اگر نجات پیدا کند به عنایت خدا و چهارده معصوم (ع) بستگی دارد ولی همه متفق القول شدند که همه کادر درمان تلاش خود را بکنند. شاید درمان افاده کند.

کادر درمانی بیمارستان امام رضای تبریز به ما می‌گفتند: تلاش می‌کنیم به امید خدا نگذاریم که بیماری از این بیشتر شدت پیدا کند و هر چه در توان داشتند در طبق اخلاص گذاشتند و در حق دخترم واقعاً جانفشانی کردند. ولی دیگر خیلی خیلی دیر شده بود و کار از کار گذشته بود.

وی خاطرنشان کرد: در زمان مراجعه به بیمارستان هشترود درصد درگیری ریه دخترم کم بود و می‌شد یک سری کارهایی انجام داد حال سؤالم از کادر درمانی بیمارستان هشترود این است که چرا برای دخترم کاری نکردند، شاید دلیلی داشته‌اند و می‌خواهم آن دلیل را بدانم و منتظرم که مسئولان بیمارستان به این سوال یک پدر داغدیده جواب بدهند شاید قانع شدم

این پدر در حالی که اشک چشمانش را پاک می‌کند اضافه می‌کند: در زمان بستری در هشترود به راحتی می‌شد درمانش کرد. چون درصد درگیری ریه کم بود.

شاید با زایمان سزارین و در آوردن نوزاد از شکم مادر می‌توانستند با توجه به اینکه چند روز به تولد بچه مانده بود یک سری کارهایی بکنند ولی نکردند.

این پدر داغ دیده در پایان مصاحبه از سازمان نظام پزشکی و مسئولین قضائی شهرستان درخواست کرد که اگر کادر درمانی در درمان دخترش کوتاهی کرده‌اند سازمان نظام پزشکی و مسئولین قضائی شهرستان به این موضوع ورود کنند و علت را مشخص کرده تا افرادی که در این ماجرا کوتاهی کرده‌اند جوابگوی قانون باشند.

وی با بغض و گریه گفت: چون تنها دختری که داشتم از دستم رفت و الان یک نوزادی که آن‌هم جناغش در زمان تولد شکسته از دختر دلبندم به یادگار مانده است و هر کجا هم لازم باشد برای احقاق حقوقم خواهم رفت تا دیگر این ماجرا بر سر خانواده‌های دیگر اتفاق نیفتد. من که دیگر کمرم با مرگ زود هنگام هاجرم شکست، امیدوارم از این اتفاقات بر سر خانواده‌های دیگر نیفتد.

منبع: رکنا

کد خبر 515302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نسرین IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
    0 1
    همش خبر بد ای خداااااااااااا