بررسی برنامه‌های شش وزیر پیشنهادی در کمیسیون شوراها

سخنگوی کمیسیون شورای ها و امور داخلی کشور مجلس از حضور وزرای پیشنهادی صمت، نفت، دادگستری، راه و شهرسازی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان در کمیسیون خبر داد.

روح الله نجابت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص نشست عصر روز گذشته کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور اظهار کرد: عصر دیروز کمیسیون، میزبان وزرای پیشنهادی صمت، نفت، دادگستری، راه و شهرسازی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان بود. وزرای پیشنهادی در ابتدا هرکدام برنامه خود را برای اعضای کمیسیون مطرح کرده و سپس نمایندگان دغدغه‌ها و سوالات خود را بیان کردند.

وی افزود: در ابتدای جلسه وزیر پیشنهادی صمت در خصوص مواردی نظیر توجه به صنایع دانش محور، تأمین و ساماندهی مصالح ساختمانی به ویژه سیمان و فولاد و مدیریت بازار پرتلاطم این محصولات، بهره گیری از ظرفیت رایزنان بازرگانی سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی در کشورهای هدف، توسعه متوازن و عادلانه در نقاط گوناگون کشور مبتنی بر مزیت‌های محلی و بومی، تقلیل آثار تحریم با حمایت از تولید داخلی، کاهش هزینه‌های زائد، درون‌زایی اقتصاد و کاهش تصدی‌گری دولت در اقتصاد، مردمی سازی اقتصاد، لغو امتیازات انحصاری و فسادزا و افزایش بهره‌وری تولیدکنندگان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس با اشاره به حضور وزیر پیشنهادی نفت در کمیسیون تاکید کرد: جواد اوجی در نشست امروز کمیسیون بر مواردی چون تمرکز جدی بر جذب سرمایه گذاری خارجی در حوزه نفت و گاز، صادرات میعانات گازی، جلوگیری از خام فروشی محصولات نفتی، تمرکز بر میادین مشترک نفت و گاز، فعال سازی بخش خصوصی در زمینه اکتشاف و صادرات نفت تاکید شد.

نجابت گفت: با وزیر پیشنهادی دادگستری نیز مواردی نظیر اصلاح و بهبود قوانین جهت ارتقای بهره‌وری و کارآمدی وزارت دادگستری، حمایت از تولید و تولیدکنندگان در پرونده‌های قضائی، بازتعریف شرح وظایف سازمان تعزیرات حکومتی در جهت افزایش کارآمد سازی، تقویت حقوق مالکیت معنوی، ارتقای تعامل میان دولت، مجلس و قوه قضائیه مورد ارزیابی و تاکید قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی نیز حضور یافته و مواردی نظیر تأکید بر اتمام طرح مسکن ملی، تمرکز بر راه سازی، تکمیل پروژه‌های ناتمام آزادراهی و بزرگراهی و کاهش تصادفات جاده‌ای کشور به وسیله بهسازی جاده‌ها، نوسازی ناوگان هوایی و استفاده از ظرفیت بنادر و کشتیرانی مورد تاکید قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس تصریح کرد: در ادامه کمیسیون میزبان وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی بود و بر مواردی نظیر توجه جدی به حوزه فرهنگ، سبک زندگی سالم ایرانی و اسلامی، مد و لباس ایرانی و اسلامی، رسیدگی به معیشت هنرمندان و ایجاد بازارچه‌های عرضه محصولات، ایجاد هم افزایی و یکپارچه سازی اقدامات بین دستگاه‌های متعدد متولی حوزه فرهنگ، حمایت از هنرمندان و اهالی فرهنگ که به واسطه بیماری کرونا دچار آسیب شده‌اند، فرهنگ سازی و پیگیری منویات مقام معظم رهبری در حوزه جمعیت و فرزندپروری، تکریم اصحاب فرهنگ و هنر، تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در استان‌ها، صیانت از هویت و سبک زندگی اسلامی- ایرانی تاکید شد.

نجابت گفت: در این جلسه وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان نیز حاضر شده و در حضور ایشان در خصوص بر فراگیری ورزش همگانی، مبارزه با وقوع فساد در حوزه ورزش، اهتمام جدی به حوزه جوانان و تشکیل معاونت جوانان و تقویت ورزش قهرمانی تأکید شد.

کد خبر 515213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.