ممنوعیت زیارت اهل قبور شهرکرد در تاسوعا و عاشورای حسینی

سرپرست سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری شهرکرد گفت: با توجه به اعمال محدودیت در آرامستان‌های شهرکرد در روز تاسوعا و عاشورای حسینی شهروندان برای زیارت اهل قبور به آرامستان مراجعه نکنند.

به گزارش ایمنا، سیداکبر نوربخش رضایی از محدودیت‌های آرامستان‌های شهرکرد در روز تاسوعا و عاشورا خبر داد و اظهار کرد: برای پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا، با تصمیم ستاد کرونا استان بنا شده آرامستان‌های بهشت رحمت، مهدیه، اشکفتک و چالشتر در تاسوعا و عاشورا و تعطیلات پایان هفته نیز تعطیل شوند.

وی افزود: این اقدام با هدف جلوگیری از تجمع افراد در آرامستان‌ها و کاهش شیوع ویروس کرونا انجام می‌شود و با توجه به اینکه برخی از شهرستان‌های استان در وضعیت هشدار و برخی در وضعیت قرمز اعلام شدند، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تمهیداتی که اندیشیده شده امکان برگزاری مراسم خاکسپاری و تشییع در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی تنها با حضور بستگان درجه یک متوفی انجام می‌شود.

سرپرست سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری شهرکرد ادامه داد: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته در مناسبت‌های مذهبی و ملی، خانواده‌های عزادار به زیارت اهل قبور می‌آمدند، امسال نیز این امر دور از انتظار نبود اما به توجه به شرایط خاص امسال و قرارگیری در موج پنجم کرونا ترجیح بر این است که شهروندان با خواندن فاتحه‌ای روح عزیزان خود را شاد کنند.

نوربخش رضایی خاطرنشان کرد: انتظار داریم شهروندان برای حفظ سلامتی خود و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا زیارت اهل قبور را به زمانی پس از پایان بحران شیوع ویروس کرونا موکول کنند.

منبع: فارس

کد خبر 515148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.