تجزیه و تحلیل نقاط حادثه‌خیز شهر تبریز

مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز با بیان اینکه عوامل زیرساختی و عوامل فرهنگی جز عوامل اصلی وقوع حوادث و تصادفات ترافیکی است، گفت: اقدامات مطالعاتی، اجرایی، مدیریت حمل و نقل هوشمند و ارزیابی در آرام سازی و ایمنی ترافیک و بهبود عوامل زیرساختی تاثیر گذار است.

به گزارش  ایمنا و به نقل از مرکز اطلاع رسانی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز، اصغر آدی بیگ از برگزاری جلسه شورای راهبردی کاهش تصادفات استان با ریاست استاندار آذربایجان شرقی خبر داد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز در این جلسه ضمن ارائه گزارش گفت: عوامل زیرساختی و عوامل فرهنگی جز عوامل اصلی وقوع حوادث و تصادفات ترافیکی است. اقدامات مطالعاتی، اجرایی، مدیریت حمل و نقل هوشمند و ارزیابی اقدامات از برنامه‌های روان سازی، آرام سازی و ایمنی ترافیک در راستای بهبود عوامل زیرساختی است.

آدی بیگ ضمن تجزیه و تحلیل نقاط حادثه خیز به شکل نقطه‌ای و بر اساس داده‌های پلیس راهور گفت: تلاش داریم با برنامه ریزی مسیرها (برنامه هدایت مسیر و ایمنی سازی یکپارچه) به نقطه مطلوب و هدف نهایی یعنی کاهش حوادث دست یابیم و در این راستا نصب و راه اندازی دوربین‌های ثبت تخلفات، اجرای طرح‌های ایمن سازی در قالب اصلاحات هندسی، سرعتکاه، علائم و تجهیزات ترافیکی، تجدید و تعمیر تجهیزات ترافیکی از جمله نرده و گاردریل، انجام بازرسی‌های دوره‌ای برای بررسی و ارزیابی اقدامات صورت گرفته و تعیین میزان اثربخشی اقدامات در دستور کار سازمان قرار دارد.

وی با تاکید بر نقش کلیدی سازمان در پروسه ارائه مجوزهای ترافیکی و حفاری و مجوزهای کاربری‌های مختلف اظهار امیدواری کرد: با تشکیل کمیته مشترک و با در نظر گرفتن نظرات کارشناسی ترافیکی از صدور مجوز کاربری‌های مختلف در معابر پر تردد که باعث ترافیک و راه بندان می‌شود، جلوگیری شود.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز به نقش آموزش فرهنگ ترافیکی در برون رفت از معضلات ترافیکی و اجتماعی در بلند مدت اشاره کرد و گفت: پررنگ شدن نقش حضور پلیس در معابر نیز مورد تاکید است.

کد خبر 514987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.