خودمراقبتی را جدی بگیریم

مدیر کل سلامت شهرداری تهران از مردم خواست که فارغ از انتقاد به سیاست های پیشگیرانه، با "جدی کردن خود مراقبتی" از خود و خانواده شان در مقابل کرونا محافظت کنند.

به گزارش ایمنا، زینب نصیری در خصوص اجرای محدودیت‌های کرونایی در روزهای اخیر گفت: قطعاً شرایطی که در حال حاضر با آن رو به رو هستیم از ابتدای شیوع بیماری تاکنون بی سابقه بوده است چرا که هم آمار مرگ و میر و هم ابتلاء، بستری در بیمارستان و مراجعه به مراکز درمانی بی سابقه است.

وی با بیان اینکه اگر دو ماه قبل فکر می‌کردیم در صورت ابتلای خودمان و عزیزانمان به کرونا می‌توانیم به راحتی درمان شویم، گفت: امروز ابتلاء به کووید وحشتناک است و باید میزانی از ترس را در وجودمان داشته باشیم، چرا که اوضاع مناسب نیست و حتی ممکن است درمان کرونا نیز به دسترسی ماه‌های قبل نباشد.

مدیر کل سلامت شهرداری تهران با بیان سرعت شیوع دلتا بسیار زیاد است، اظهار کرد: در کنار نگرانی ابتلاء به کرونا و پر بودن تخت‌ها، شلوغی مراکز درمانی و حتی کلینیک‌های سرپایی و کمبود دارو نیز شرایطی را فراهم کرده که وضعیت خوبی در درمان نداریم و دسترسی به خدمات درمانی سخت شده و بیماران همراه با تحمل بیماری باید شرایط جانبی را نیز بپذیرند.

نصیری با بیان اینکه فارغ از سیاست‌های اتخاذ شده که به آن نقد داریم مردم نیز حواس خود را جمع کنند و مراقب خود و خانواده شأن باشند، اظهار کرد: درست است محدودیت‌ها متناسب با شرایط نیست و اگر قرار است قرنطینه شویم، باید همه جا تعطیل می‌شد اما نظارت کافی بر روی اصناف نیست و می‌بینیم که رستوران‌ها، کافه‌ها و غیره فعال هستند.

به گفته وی، اعلام این تصمیم که جاده‌ها در ساعت ۱۲ روز یکشنبه بسته می‌شوند یک نشانه برای اعلام سفر به مردم بود و به همین دلیل شاهد صف‌های طولانی برای خروج از تهران بودیم و این وضعیت شیوع کرونا را بدتر می‌کند.

وی اضافه کرد: البته با یک نوع بی خیالی مردم در سفر، حضور در سطح شهر و بوستان‌ها مواجه هستیم و از طرف دیگر برخی مردم در مراسمات عزاداری بدون رعایت پروتکل‌ها شرکت می‌کنند.

مدیر کل سلامت شهرداری تهران با بیان اینکه عزاداری امام حسین (ع) برای همه ما مهم است اما افرادی که عزاداری می‌کنند باید توجه کنند که اگر مبتلا هستند یا در معرض افراد ناقل قرار دارند می‌توانند به چرخه شیوع کرونا کمک کنند، گفت: به خودمان و دیگران ظلم نکنیم و به توصیه علما و برخی مداحان که عزاداری در خانه را توصیه کردند، گوش دهیم.

نصیری با بیان اینکه در این شرایطی که تعداد فوت شدگان کرونا افزایش یافته اتخاذ سیاست‌های محدود کننده متأسفانه همراه با تعطیلی حداقلی بوده، تصریح کرد: اگر همه اصناف تعطیل نشوند مردم مجدداً به خیابان‌ها آمده و به شیوع کرونا کمک می‌کنند.

وی با بیان اینکه ما همه نقدهایی به سیاست‌های پیشگیرانه، نحوه واکسیناسیون و غیره داریم اما خودمان هم به عنوان یک شهروند باید مسئولیت فردی و شخصی را بپذیریم، اظهار کرد: نباید با حضور در اماکن و تجمعات کاری کنیم که جان خود و عزیزانمان به خطر افتد و با ابتلاء افراد به بیماری آنها را وارد به یک چرخه کنیم.

نصیری با تاکید بر اینکه همه ما به سیاست‌های اتخاذ شده انتقاد داریم اما بهتر است یک سرانگشت انتقاد را به سمت خودمان بگیریم، گفت: بهتر است از خودمان بپرسیم که رفتارها و سبک زندگی‌مان چگونه است و باید همان طور که در ماه‌های اول کرونا رعایت کرده و حتی چندین ماه اعضای خانواده‌مان را ندیدیم این بار هم با افزایش تعداد مرگ و میرها و شیوع کرونا باز هم به ماه‌های اول مراقبت برگشته و با خود مراقبتی جدی تر سعی کنیم که خود و خانواده‌مان را از ابتلاء به کرونا نجات دهیم و فارغ از اینکه دیگران چقدر مسئولیت پذیر هستند مراقبت خود و خانواده‌مان باشیم.

منبع: ایسنا

کد خبر 514967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.