ستاد مدیریت کرونا شیراز جلسه فوق العاده تشکیل داد

به دنبال شدت گرفتن بیماری کرونا در پیک پنجم و پیرو دستورالعمل‌های سختگیرانه ستادهای ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا، ستاد کرونای شهرستان شیراز سه فوق‌العاده تشکیل داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالرسول حقیقی در این نشست که با حضور کلیه اعضا و دستگاه‌های نظارتی صبح امروز تشکیل شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، بر تشدید نظارت‌ها و اعمال محدودیت‌های اعلام شده و رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی ویژه مراسم مذهبی محرم در شهرستان شیراز تاکید و اظهار کرد: ممنوعیت تردد به و از شهرستان شیراز، از ساعت ۱۲ ظهر روز ۲۴ مردادماه اعمال شده و کلیه مجوزهای تردد پیشین باطل تلقی می‌شود؛ تردد پلاک‌های غیر بومی مشمول جریمه یک میلیون تومانی شده که در صورت عدم پرداخت ظرف مدت یک ماه، مبلغ جریمه دو برابر خواهد شد.

وی افزود: دستگاه‌های خدمات رسان، هلال احمر و مجموعه‌های سپاه و بسیج در راستای اجرای دقیق محدودیت‌ها همکاری خواهند داشت. ترددهای غیر ضرور درون شهری نیز همچنان از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد تداوم داشته و جریمه منع تردد اعمال خواهد شد.

رئیس ستاد مقابله با کرونا شیراز گفت: کلیه ادارات، بانک‌ها و مشاغل غیر ضرور از فردا دوشنبه ۲۵ مرداد تا پایان روز شنبه ۳۰ مرداد تعطیل بوده و فعالیت ادارات و دستگاه‌های خدمات‌رسان مانند درمانگاه‌ها، آتش‌نشانی، آب، برق و مخابرات کماکان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: به استثنای مشاغل ضروری گروه ۱ اعلام شده توسط اتاق اصناف، سایر مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ تا پایان زمان محدودیت به صورت مطلق تعطیل بوده و با هرگونه تخلف به طور قاطع برخورد خواهد شد؛ مسئولیت اطلاع رسانی دقیق و به هنگام و نظارت بر حسن اجرای تعطیلی مشاغل ذکر شده، بر عهده اتاق اصناف بوده و فعالیت تیم‌های گشت مشترک ستاد کرونا در این ایام با شدت و جدیت بیشتر ادامه خواهد داشت.

رئیس ستاد مقابله با کرونا شیراز با اشاره به اینکه کلیه تفرجگاه‌ها، بوستان‌ها، پارک‌ها، موزه‌ها و کتابخانه ها تعطیل خواهند بود، اظهار کرد: عزاداران حسینی تنها با رعایت کامل و دقیق پروتکل‌های بهداشتی، اعم از رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، اجرای مراسم در فضای باز با یک سوم ظرفیت، مجاز به برگزاری مراسم بوده و حرکت هیأت‌های مذهبی و دسته‌های عزاداری در سطح شهر ممنوع می‌باشد.

حقیقی در پایان تصریح کرد: حمل و نقل عمومی (هوایی، زمینی و ریلی) کماکان با یک سوم ظرفیت به مردم شریف شهرستان شیراز خدمات ارائه خواهند داد.

کد خبر 514879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.