شهردار آینده باید سهم اصفهان را از سفره بودجه کشور بردارد

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: انتخاب شهردار توانمند آزمونی است که پیش‌روی منتخبان مردم قرار گرفته و باید شهرداری انتخاب شود که نگاه کلان به شهر اصفهان داشته و بتواند حق آن‌ها را از سفره بودجه کشور بردارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منوچهر مهروی‌پور امروز (یکشنبه) در چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: ماه محرم نشانه مودت است زیرا محبت کار دل است اما مودت کار میدانی است؛ همه ما اهل‌بیت (ع) را دوست داریم اما در محرم آن را آشکار کرده و به میدان می‌آییم.

وی افزود: محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته و عزاداری‌ها خواست و هویت اصیل جامعه است و در سال جاری نیز بنا به محدودیت‌های شیوع کرونا، مراسم عزای حسینی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: عزاداران همانگونه که به برگزاری این مراسم توجه می‌کنند، به حفظ سلامتی دیگران نیز اهمیت می‌دهند و سلامت دلدادگان امام حسین (ع) برای آن‌ها ارزشمند است بدین سبب عزاداری‌ها در این ایام با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و با دقت در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین وظایف اعضای شورا انتخاب شهردار است و باید فردی که آگاهی، هوشمندی، توانایی، تدین داشته و با رویکردی جهادی نگاهی درست به مشکلات جهانشهری مانند اصفهان دارد، انتخاب شود.

مهروی‌پور خاطرنشان کرد: مدیریت شهری امری خاص، متفاوت، پیچیده و چندبعدی بوده و نیازمند تعامل اجتماعی با بخش‌های مختلف جامعه است و شهردار باید با مبانی اعتقادی و اداری آشنا بوده و مؤلفه‌های اقتصادی را رعایت کند.

وی اظهار کرد: شهرداری از اعتبارات دولتی بهره‌مند نمی‌شود و باید از طرق مختلف بودجه آن تأمین شود لذا شهردار باید افکار اقتصادی داشته و بتواند با دستگاه‌های اجرایی ارتباط برقرار کند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه انتخاب شهردار توانمند آزمونی است که پیش‌روی منتخبان مردم قرار گرفته، گفت: باید شهرداری انتخاب شود که نگاه کلان به شهر اصفهان داشته و بتواند حق شهروندان را از سفره بودجه کشور بردارد.

وی شفافیت را یکی از اولویت‌های شورای ششم دانست و تاکید کرد: شفافیت دریچه نظارت مردمی است که اصل هشتم قانون اساسی یعنی امر به معروف را ممکن کرده و خلاءها را به مسئولان گوشزد می‌کند.

مهروی پور با بیان اینکه اطلاع نداشتن مردم از قانون موجب سوءاستفاده و منجر به فساد می‌شود که یکی از آفات مدیریت شهری است، گفت: شفافیت امکان دسترسی به اطلاعات را میسر کرده و مردم می‌توانند از امور تأثیرگذار بر امور خویش مطلع شوند لذا در باب شفافیت به زودی یک طرح در کمیسیون فرهنگی به صحن علنی خواهد آمد.

کد خبر 514814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.