انتخاب ۶ زمین برای احداث آرامستان‌های جدید در تهران

معاون خدمات شهری شهرداری تهران از احداث ۵۳ میدان و بازار میوه‌ و تره‌بار در سال های اخیر خبر داد.

به گزارش ایمنا، مجتبی یزدانی در چهارمین جلسه ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در تشریح اقدامات معاونت خدمات شهری شهرداری تهران به احداث بوستان‌ها و فضای سبز در پایتخت اشاره کرد و گفت: در طول سال‌های اخیر ۹۱ بوستان به بهره‌برداری رسیده و پایتخت اکنون بیش از ۲۳۰۰ بوستان دارد در حالی که قبل از انقلاب در تهران تنها ۷۵ بوستان وجود داشت و احداث و بهره‌برداری از ۲۶ بوستان دیگر تا پایان سال در دستور کار است. ضمن اینکه از ۳۵۳ محله تهران تا سال ۹۶ تنها ۱۷ محله فاقد بوستان بوده که با اقدامات انجام شده اکنون تنها ۸ محله در تهران فاقد بوستان است.

وی در ادامه با اشاره به طرح بزرگ احداث کمربند سبز پیرامون شهر تهران به مساحت ۵۰ هزار هکتار افزود: تا کنون بیش از ۴۳ هزار و ۸۰۰ هکتار از این پروژه به اتمام رسیده و در سال جاری نیز توسعه ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار جنگل‌کاری کمربند سبز پیرامون تهران در دست اقدام است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران تصریح کرد: در مطالعات طرح جامع شهر تهران سرانه استاندارد فضای سبز شهری برای هر نفر در پایتخت معادل ۱۰ مترمربع مشخص شده اما قانون هوای پاک که در سال ۹۶ به تصویب هیأت دولت رسیده سرانه فضای سبز شهری برای هر نفر در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت را معادل ۱۵ مترمربع تعیین کرده که بررسی‌ها نشان می‌دهد در مناطقی همچون ۱۰، ۱۷، ۷، ۸، ۱۱ و ۱۲ به دلیل بافت فشرده و متراکم مسکونی توسعه سرانه فضای سبز با مشکل مواجه است و در حال حاضر از میان مناطق ۲۲ گانه تهران منطقه ۱۰ کمترین میزان سرانه فضای سبز برای هر شهروند و منطقه ۲۲ بیشترین سرانه فضای سبز برای هر شهروند را دارد.

یزدانی تاکید کرد: در حال حاضر اطلس قنات‌های تهران برای ۴۰۰۰ میله قنات موجود تهیه شده و هم اکنون ۷ میلیون مترمکعب از پساب تصفیه شده فاضلاب جهت آبیاری فضای سبز استفاده می‌شود و مدیریت مصرف بهینه چاه‌های آب هم با هوشمندسازی انجام گرفته است.

احداث ۵۳ میدان و بازار میوه و تره‌بار

وی درباره باغات و اراضی مشجر تهران نیز گفت: در شهر تهران ۶۱۸۳ ملک مشجر شناسایی شده که شناسنامه ۳۴۲۸ ملک مشجر شامل شناسنامه شهرسازی و اکولوژیکی است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران درباره شرایط آتش‌نشانی پایتخت خاطرنشان کرد: تا کنون ۱۵ ایستگاه از ابتدای سال ۹۶ ساخته شده و به بهره‌برداری رسیده که از این تعداد ۱۱ ایستگاه جدیدالاحداث بوده و تعداد ایستگاه‌ها از ۱۲۲ به ۱۳۳ رسیده است.

یزدانی اضافه کرد: طی سال‌های اخیر ۵۳ میدان و بازار میوه و تره‌بار نیز احداث شده است و ۱۱ میدان نیز تخریب و نوسازی شد.

وی در مورد مکان‌یابی، تملک، طراحی احداث آرامستان‌های جدید نیز گفت: طرح مکان‌یابی آرامستان‌های آتی کلانشهر تهران در سال ۹۹ توسط مشاور تکمیل و تحویل شد و بر اساس طرح مذکور در گزارش اولیه نسبت به شناسایی ۱۱ نقطه اقدام شد که بعد از ارزیابی‌های به عمل آمده در نهایت ۶ زمین به عنوان انتخاب نهایی در نظر گرفته شد و لایحه آن برای سیر مراحل در شورای شهر ارسال شده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 514796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.