نقشه منطقه حریم و محدوده شهر اردکان به وسعت ۱۰ هزار هکتار تولید شد

مسئول واحد GIS از ترسیم نقشه ۱:۲۰۰۰ منطقه حریم و محدوده شهر اردکان به وسعت ۱۰۰۰۰ هکتار برای اولین بار در استان یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی محیط در اینستاگرام نوشت:

"برای اولین بار در استان یزد نقشه ۱:۲۰۰۰ منطقه حریم و محدوده شهر اردکان به وسعت ۱۰۰۰۰ هکتار تولید شد؛ در راستای رسالت واحد GIS، به منظور تهیه نقشه با مقیاس ۱:۲۰۰۰ از منطقه حریم و محدوده شهر، عملیات عکسبرداری هوایی برای ۱۰۰۰۰ هکتار از این منطقه با مقیاس ۱:۱۰۰۰ در سال ۱۳۹۹ با موفقیت انجام و تصاویر برداشت شده در اختیار شهرداری اردکان قرار گرفت. در ادامه نقشه محدوده و حریم شهر اردکان به تعداد ۹۰۶ شیت در مقیاس ۱:۲۰۰۰ شامل عوارض عرصه و اعیان، معابر، اراضی کشاورزی، باغات، اراضی بایر، رودخانه و مسیل‌ها، صنایع و پارک‌ها توسط شرکت دورکاوی افق تهیه شد علاوه بر این مدل ارتفاعی رقومی (DSM) با دقت ۲۰ سانتیمتر و ابر نقطه متراکم نیز برای این منطقه تولید شد.

با توجه به توسعه شهر اردکان و لزوم برنامه‌ریزی بهینه جهت استقرار و مکان‌یابی مناسب واحدهای مختلف شهری در پهنه محدوده و حریم شهر اردکان، ارتوفتوموزاییک، نقشه‌ها و محصولات تهیه شده علاوه بر رفع کردن نیازهای شهرداری و دیگر سازمان‌ها و ادارات شهر اردکان می‌تواند تأثیر شایانی در حوزه‌های مختلف به خصوص طرح جامع و تفصیلی، SDI ، GNAF و … داشته باشد. "

کد خبر 514701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.