درخواست لغو مصوبه شورای پنجم/ استخدام ها را آغاز کنید

عضو شورای اسلامی شهر تهران خواستار لغو یکی از مصوبات شورای پنجم در خصوص آیین‌نامه‌های مالی معاملاتی شرکت‌ها و سازمان‌ها شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ناصر امانی در جلسه امروز (سه شنبه) شورای شهر تهران با اشاره به یکی از مصوبات شورای پنجم در خصوص آئین‌نامه‌های مالی و معاملاتی شرکت‌ها و سازمان‌های زیر مجموعه شهرداری اظهار کرد: در شورای قبل این مصوبه را تصویب کرده و شهرداری را ملزم کردند که اگر تا تاریخ ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۰ آئین نامه‌های معاملاتی سازمان‌ها و شرکت‌ها را در شورا تصویب نکنند، از این تاریخ باید به آئین نامه مالی و معاملاتی شهرداری تهران برگردند.

وی افزود: فلسفه وجودی تأسیس سازمان‌ها و شرکت‌ها را با این مصوبه از حیث انتفاع خارج کردند و اگر شهرداری بخواهد آن را اجرایی کند به معنی قفل و تعطیل شدن سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: البته شهردار قبلی این مصوبه را ابلاغ نکرد و به نظر من کار درستی بوده است اما این یک مصوبه قانونی است و همه معاملات و اقداماتی که در سازمان‌ها و شرکت‌ها از این تاریخ به بعد انجام شده ممکن است دردسرآفرین شود.

امانی تصریح کرد: درخواست من این است شورا در قالب یک طرح دو فوریتی یا سرپرست شهرداری در قالب یک طرح دو فوریتی ارائه دهد تا این مصوبه لغو شود و مشکلی برای مدیران و کارکنان ایجاد نشود.

وی ادامه داد: موضوع دیگر برگزاری آزمون تبدیل وضعیت کارکنان است، قرار بود این آزمون در دوره قبل اجرا شود ولی با اعتراضات خود ما و دخالت نهادهای نظارتی متوقف شد. قرار بود چند اصلاح انجام شود و شرط حداقل سه سال سابقه خدمت در آن درج شود و اینکه از بیرون شهرداری کسی جذب جدید شهرداری نشود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: این آزمون به راحتی می‌توانست بعد از تغییر مدیریت صورت گیرد چرا که پرسنل منتظر هستند این آزمون صورت گیرد و امیدواریم با همت سرپرست شهرداری و هماهنگی سازمان بازرسی این آئین نامه اصلاح و ابلاغ شود چرا که مجوز این اقدام را دارند. البته پیشنهاد دارم کسانی که در مؤسسه هادیان شهر کارمند هستند در این آزمون شرکت کنند. اگر این آزمون برگزار نشود ممکن است، لغو شود و حقی از پرسنل شهرداری ضایع شود.

کد خبر 514681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.