اصفهان؛ شهر حسینی/ تمهیدات ویژه شهرداری در ایام محرم

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: همزمان با فرارسیدن ماه محرم و سالروز شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) شهر حال و هوای محرم به خود گرفته است.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اقدامات شهرداری اصفهان به منظور استقبال از ماه محرم، اظهار کرد: امسال نیز شهرداری اصفهان همچون سال‌های گذشته در سیاه پوش کردن شهر اهتمام داشته و تلاش کرده رنگ و بوی محرم و عزای حسینی در سطح شهر گسترش یابد.

وی با بیان اینکه در محرم امسال برگزاری مجالس عزاداری بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغ شده از سوی ستاد کرونا انجام خواهد شد، افزود: شهرداری اصفهان همچون سال‌های گذشته اقدامات لازم برای سیاه‌پوش کردن شهر و همکاری با سازمان تبلیغات اسلامی و هیئت‌های مذهبی شهر در قالب دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد کرونا را در دستور کار خود قرار داده و اجرا کرده است.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان در خصوص فضاسازی با موضوع محرم در شهر گفت: اجرای طرح‌های فرهنگی و تبلیغات محیطی، سیاه پوش کردن شهر، نصب المان‌های موضوعی، نصب پرچم مشکی بخشی از اقدامات شهرداری اصفهان در پاسداشت و بزرگداشت شهادت سرور شهیدان حضرت امام حسین(ع) است که با همکاری مناطق پانزده‌گانه و سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان اجرایی شده است.

وی در مورد تمهیدات سازمان آتش نشانی برای ایام محرم اظهار کرد: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری با توجه به آغاز ایام محرم و مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و به منظور ایمن سازی محیط برای عزاداران حسینی در هیئت‌ها و تکایا، اقدامات لازم را اجرایی کرده است.

امیری با بیان اینکه همه ایستگاه‌های سازمان آتش نشانی در این ایام در حالت آماده باش کامل است، اظهار کرد: اکیپ‌های عملیاتی این سازمان در نقاط حادثه خیز و کانون تجمع عزاداران حسینی مستقر و در صورت نیاز به شهروندان خدمات رسانی خواهند کرد.

وی ادامه داد: پیرو هماهنگی‌های صورت گرفته و دستورالعمل ارائه شده به سازمان آتش نشانی هیئت‌هایی که نیاز به کپسول آتش‌نشانی دارند می‌توانند با مراجعه با سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، کپسول را به صورت امانی دریافت کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: امسال به دلیل انتشار ویروس کرونا مجوز برپایی ایستگاه‌های صلواتی و پذیرایی از عزاداران در شهر صادر نمی‌شود و به جای آن ایستگاه‌های نما و نوا برپا خواهد شد و شهروندان می‌توانند از طریق میز خدمت نسبت به دریافت مجوز اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۴۰۰ مورد مجوز مرتبط با ایام محرم صادر شده که ۲۵۰ مورد آن برای برپایی ایستگاه‌های نما و نوا و مابقی برای برگزاری مراسم از جمله برپایی خیمه و فضاسازی بوده است، تصریح کرد: یکی از اقدامات و تسهیلاتی که شهرداری برای شهروندان در این زمینه قرار داده، فعال کردن میز خدمت الکترونیکی به نشانی My.isfahan.ir است که افراد با مراجعه به آن و به صورت الکترونیکی و در چارچوب مقررات درخواست خود را در خصوص مجوز نصب داربست و ایستگاه‌های نما و نوا اعلام و پس از بررسی مجوز صادر و نتیجه آن به فرد متقاضی اعلام می‌شود.

امیری با ابراز خرسندی از اینکه شهرداری با تلاش همکاران خود در مناطق ۱۵ گانه در خصوص سیاه‌پوش کردن شهر اقدامات لازم را انجام داده است، افزود: بیش از ۵۰ هزار متر پرچم‌های ریسه‌ای و بیش از پنج هزار پرچم در معابر شهر نصب شده است.

کد خبر 514620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.