پروژه‌های ملی گیلان در حد تعمیر یک مسجد است/ توجه شورای ششم به توسعه اقتصاد پایدار

عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: به زودی کمیسیون توسعه اقتصاد پایدار به پارلمان شهری این شهر اضافه خواهد شد.

سید امیر حسین علوی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از دغدغه‌هایی که همواره در رشت وجود دارد روزمرگی این شهر از دهه‌های گذشته بوده است و تحول بنیادینی در آن اتفاق نیفتاده و فقط اداره وضع موجود بوده است و علت این نواقص به نحوه مدیریت شوراها و شهرداران ادوار گذشته بازمی‌گردد.

وی افزود: در دوره ششم شورای شهر، کمیسیونی را با نام توسعه اقتصاد پایدار به مجموعه پارلمان شهری اضافه خواهیم کرد تا در مباحث برنامه‌ریزی و توسعه شهری در حوزه‌هایی همچون اقتصاد، گردشگری، سرمایه گذاری، شهر خلاق، پایداری زیست محیطی، هوشمند سازی، فعالیت دانش بنیان در بحث مرتبط با مدیریت شهری کار کرده و این برنامه‌ها و فعالیت‌ها را در شهر رشت پیاده‌سازی کنیم.

عضو شورای شهر رشت تصریح کرد: رنج و درد رشت جذب نشدن بودجه مناسب از منابع ملی است‌. که در این زمینه سایر مراکز استان‌ها موفق عمل کرده‌اند اما متأسفانه همیشه سهم رشت در کشور اندک است و علت این امر به دلیل ضعف مدیریت کلان و ارشد استان گیلان در حوزه‌های نظارتی، قضائی و نمایندگان مجلس همچنین اعضای شورای شهر بوده است.

علوی با تاکید بر اینکه نداشتن نمایندگان مناسب از گیلان در پایتخت باعث می‌شود این استان در بودجه سهم کمی داشته باشد. خاطرنشان کرد: اگر به افتتاحیه پروژه‌های عمرانی رشت در روزهای پایانی دوره هشت ساله محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، نگاهی بیندازید، افتتاحیه‌ها در حد تعمیرات یک مسجد و احداث یک سالن ورزشی بود. در حالی که در شهرهای مثل همدان و اصفهان چندین کیلومتر خط آهن و پروژه‌های بزرگ افتتاح شد که اکثر آنها با منابع ملی است.

وی افزود: در چند دهه بعد از انقلاب اقتصاد کشاورزی گیلان بیمار بوده، در حوزه گردشگری بنا بر هزاران دلیل پیشرفتی نداشته، در صنعت نیز محروم مانده و این مسئله همواره تداوم داشته و سهم گیلان از منابع ملی همیشه اندک بوده است

علوی این بی‌توجهی را جفا در حق استان گیلان دانست و تاکید کرد: ما تلاش می‌کنیم تا با برنامه‌ریزی جدید در حوزه اقتصاد خرد محلی، اقدامات مناسبی در حوزه مدیریت شهری انجام دهیم و امیدواریم مسئولان جدیدی که برای شهر رشت و استان گیلان انتخاب می‌شوند در جذب منابع ملی بهتر و قوی‌تر از گذشته عمل کنند.

کد خبر 514606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.