رد پای موتورسیکلت‌ها در تصادفات قم

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه متأسفانه حجم بالایی از تصادفات و به‌تبع آن مجروحان و فوتی‌های تصادفات استان مربوط به حوادث موتورسواران است، گفت: در بیش از ۵۰ درصد تصادفات استان، موتورسواران پای ثابت این حوادث بوده‌اند.

به گزارش ایمنا، عباس ذاکریان با اشاره به حجم بالای موتورسیکلت در شهر قم اظهار کرد: بیش از ۳۵۰ هزار موتورسیکلت در کلان‌شهر قم پلاک شده که این حجم از این وسیله نقلیه، نقش زیادی در تعداد و میزان تصادفات در استان را شامل شده است.

وی با بیان اینکه متأسفانه حجم بالایی از تصادفات و به‌تبع آن مجروحین و فوتی‌های تصادفات استان مربوط به حوادث موتورسواران است، افزود: در بیش از ۵۰ درصد تصادفات استان، موتورسواران پای ثابت این حوادث بوده‌اند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، یکی از مشکلات ترافیکی شهر را مربوط به موتورسواران دانست و اضافه کرد: برای نخستین بار در کشور با همکاری پلیس راهور، به‌جای برخورد سلبی با راکبین متخلف موتورسوار، آموزش این راکبین به‌جای انتقال موتور به پارکینگ اجرایی شده است.

ذاکریان با اشاره به آماده‌سازی اتوبوس آموزش ترافیکی در شهر قم تصریح کرد: این اتوبوس با حضور عوامل پلیس راهور در چهارراه‌ها حاضر و با برگزاری جلسه آموزشی و انتشار فیلم‌های مخاطرات موتورسواری ناایمن، موتورسواران متخلف را با قوانین و لزوم رعایت قوانین آشنا می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه اجرای این طرح با استقبال مسئولان پلیس راهور کشور مواجه شده است، گفت: سردار هادیان فر در بازدید از این اتوبوس، از اقدام شهرداری قم در این زمینه تقدیر و الگوگیری سایر شهرهای کشور از این طرح تاکید کرد.

منبع: فارس

کد خبر 514605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.