حضور وزیر پیشنهادی نیرو در کمیسیون انرژی

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از حضور وزیر انرژی پیشنهادی در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.

مصطفی نخعی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص نشست امروز کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کمیسیون انرژی امروز میزبان محرابیان وزیر پیشنهادی نیرو بود؛ وی در ابتدا برنامه‌های خود را برای اداره وزارت نیرو به اعضای کمیسیون ارائه کرد و در ادامه به ارائه برنامه برای موضوع خاموشی‌های اخیر کشور پرداخت، خاموشی برق ناشی از ناترازی در تولید و مصرف برق است. تقریباً ۱۳ هزار مگاوات ناترازی در تولید و مصرف برق داریم. او برنامه‌های خود را مطرح کرد.

وی افزود: محرابیان در این جلسه تاکید که در طول چهار سال پیش رو اگر به عنوان وزیر نیرو انتخاب بشود، چه میزان از این ناترازی تولید را جبران خواهد کرد و چه گام‌هایی در این حوزه برخواهد داشت.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عمده برنامه ایشان در بحث تولید برق این بود که در بخش صنایع پرمصرف مقداری برق توسط خود این واحدها برای مصرفشان تولید شود. تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی از دیگر برنامه‌های ایشان بود که جزئی از پروژه‌های بر زمین مانده است و باید تکمیل شود. تمرکز بر انرژی‌های تجدید پذیر و مدیرت مصرف سوخت از دیگر برنامه‌های ایشان بود.

نخعی ادامه داد: وزیر پیشنهادی نیرو معتقد بودند که با این اقدامات می‌توان تا ۴۰ هزار مگاوات میزان تولید برق را افزایش داد. در حوزه آب نیز بحث‌ها مفصلی انجام شد. در خصوص مدیریت مصرف آب و مدیریت آب‌های مرزی و افزایش راندمان نیروگاه نیز برنامه‌های خود را ارائه کردند.

وی خاطرنشان کرد: بعد از ارائه برنامه از سوی ایشان همکاران ما در کمیسیون انرژی دغدغه‌های خودشان و نقطه نظراتشان را مطرح کردند. نهایتاً وزیر پیشنهادی نیز به سوالات و ابهامات نمایندگان پاسخ داد. ما جمع بندی نهایی را با توجه به برنامه‌های ارائه شده از سوی وزیر پیشنهادی نیرو خواهیم داشت و آن را به هیأت رئیسه تحویل خواهیم داد. طبق برنامه‌ای که از سوی هیأت رئیسه مجلس در نظر گرفته شده هر کمیسیونی باید جمع بندی خود را در قالب یک گزارش در صحن علنی قبل از صحبت‌های وزیر پیشنهادی ارائه کند و ما در خصوص وزیر پیشنهادی نفت و نیرو این اقدام را انجام خواهیم داد.

کد خبر 514536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.