زالی: سرعت واکسیناسیون در تهران رو به افزایش است

رییس ستاد مقابله با کرونا تهران گفت: فرایند استقرار مراکز واکسیناسیون تجمیعی در تهران در دو هفته گذشته شتاب قابل قبولی داشته و با توسعه این مراکز آمادگی داریم تا تعداد بیشتری از شهروندان تحت پوشش واکسیناسیون قرار داده شوند.

به گزارش ایمنا، علیرضا زالی عصر شنبه در مراسم افتتاح مرکز واکسیناسیون شرکت شهر سالم در منطقه ۱۶ تهران گفت: این مرکز جدید واکسیناسیون با حمایت سرپرست شهرداری تهران و شهردار منطقه ۱۶ و پیگیری دانشگاه علوم پزشکی تهران با مشارکت شرکت شهر سالم شکل گرفت.

وی با بیان اینکه فرایند استقرار مرکز واکسیناسیون تجمیعی در تهران در ۲ هفته گذشته شتاب قابل قبولی داشته افزود: علاوه بر اینکه تیراژ واکسیناسیون در تهران به طور تصاعدی رو به افزایش است، با توسعه مراکز تجمیعی آمادگی داریم تا تعداد بیشتری از شهروندان تحت پوشش واکسیناسیون قرار داده شوند و با افتتاح این مرکز، مراکز تجمیعی به ۱۴ مورد افزایش پیدا می‌کند.

رئیس ستاد مقابله با کرونا تهران با توضیح اینکه در مرکز تجمیعی منطقه ۱۶ با توجه به اینکه نیروهای باتجربه مستقر هستند، واکسیناسیون سرعت قابل توجهی دارد، گفت: در بخش مقدماتی ۵۰ درصد ظرفیت نیروی انسانی واکسیناسیون به شهروندان منطقه و ۵۰ درصد به عوامل شهرداری که در اولویت هستند، تعلق می‌گیرد.

به گفته زالی این مرکز دارای ظرفیت کاملی است که حتی تا سقف ۲ هزار واکسن در روز هم به راحتی قابل انجام است؛ اما معاونان در دانشگاه علوم پزشکی تهران دو موضوع را به عنوان شاخص برای آنکه فرایند واکسیناسیون انجام شود، در نظر می‌گیرند؛ نخست بحث جایابی است که بر اساس تراکم جمعیتی منطقه است و منطقه ۱۶ بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و نوع استقرار جغرافیایی آن به طوریست که محصور در سایر مناطق است و جایگاه ویژه ای برای واکسیناسیون دارد. دوم اینکه بتوان با شکل‌گیری مراکز جدید از ظرفیت‌های بین بخشی از استفاده شود.

وی ادامه داد: در پنج روز اخیر و با افتتاح این مرکز، چهارمین پروژه مشترک با شرکت شهر سالم است که دو مورد آن در هفته گذشته و درباره راه‌اندازی مرکزی در حوزه درمان بود و امروز هم به مراکز بهداشتی افزوده شده است.

رئیس ستاد مقابله با کرونا تهران درباره تأثیر تعطیلی تهران بر مقابله با ویروس کرونا هم گفت: تعطیلات به عنوان یک ابزار موقت زمانی می‌تواند کارایی داشته باشد که منجر به کاهش ریتم ترددهای درون شهری باشد.

به گفته زالی؛ اگر مردم و مسئولان به خصوص در بخش‌های نظارتی و اجرایی وظایف خود را به بهترین شکل انجام دهند، تعطیلات تأثیرگذار است. از طرف دیگر مردم هم با توجه به شرایط بسیار بحرانی که بیمارستان‌ها و مراکز درمانی با آن مواجه هستند از این تعطیلی باید به عنوان یک فرصت طلایی برای مقابله با این بحران استفاده کنند.

وی تاکید کرد: به طوری طبیعی تعطیلی زمانی که تردد درون شهری انجام نشود مؤثر است و تیم بهداشت و درمان علاقه‌مند است با اعمال تعطیلی و استفاده از همه وجوهی که باید در تعطیلی مدنظر قرار بگیرد، از این فرصت استثنایی برای کاهش بحرانی که هم اکنون در آن قرار داریم استفاده شود.

رئیس ستاد مقابله با کرونا تهران خاطرنشان کرد: تعداد موارد مراجعین سرپایی کرونا تا ۲۴ گذشته در تهران، ۲۴ هزار مورد، تعداد بستری ۹ هزار و ۶۷۰ نفر، ۲ هزار و ۶۱۰ در بخش مراقبت‌های ویژه است و در طول ۲۴ گذشته تعداد بستری یک هزار و ۸۰۰ نفر و از این تعداد ۱۸۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

واکسیناسیون روزانه ۲ هزار نفر در مرکز واکسیناسیون شرکت شهر سالم

سید احمد علوی، عضو شورای شهر تهران نیز در این مراسم گفت: با افتتاح مرکز واکسیناسیون شرکت شهر سالم شهرداری تهران، روزانه ۲ هزار نفر در این مرکز پذیرش و واکسینه می‌شوند.

وی افزود: شهر تهران از نظر درگیری ویروس کرونا اوضاع خوبی ندارد و متأسفانه این شرایط هر لحظه بحرانی‌تر می‌شود.

به گفته عضو شورای شهر تهران؛ به طور طبیعی همه ارگان‌ها و نهادها باید پای کار بیایند همانطور که رهبر معظم انقلاب هم دستور دادند همه ظرفیت‌های کشور در این راه کمک کنند تا این روزها را با کمترین آسیب پشت سر بگذاریم.

علوی با بیان اینکه شهرداری تهران به طبع همین فضا وارد عرصه شده و یکسری فعالیت‌ها انجام داده است، گفت: از امروز این فعالیت‌ها باید گسترده‌تر شود و این مجموعه که امروز افتتاح شد ظرفیت تزریق روزانه ۲ هزار واکسن را دارد به طوری یک هزار واکسن برای پرسنل شهرداری تهران که در مواجهه مستقیم با شهروندان هستند مانند؛ کارکنان در حوزه خدمات شهری در اولویت واکسیناسیون قرار دارند.

ویبا بیان اینکه امروز به پرسنل شرکت کالای خدماتی شهروند و میادین میوه و تره بار واکسن تزریق می‌شود، توضیح داد: علاوه بر این در این مرکز، پذیرش روزی یک هزار نفر هم از شهروندانی که از طریق سایت نوبت دهی وزارت بهداشت ثبت نام کردند، انجام می‌شود.

سلامت شهروندان، اولویت شهرداری تهران است

همچنین مهدی بابایی، دیگر عضو شورای شهر تهران هم در این آئین و در جمع خبرنگاران درباره نقش شهرداری تهران در روند مبارزه با ویروس کرونا، بیان کرد: یکی از وظایف مهم شهرداری تهران خدمت‌رسانی به شهروندان است و با توجه به اولویت موضوع سلامت شهروندان در حال حاضر شهرداری ابزارهایی که در اختیار دارد در قالب سوله‌های مدیریت بحران در اختیار وزارت بهداشت قرار داده که هر چه سریع‌تر واکسیناسیون شهروندان انجام شود.

وی این رخداد را اقدامی بسیار مهم در این راه عنوان کرد و گفت: امروز نیز، با افتتاح مرکز تزریق واکسن، هم شهروندان بر اساس اولویت‌های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و هم کارکنان شهرداری که مستقیم در ارتباط با شهروندان هستند در اولویت قرار دارند و در این مرکز پذیرش می‌شوند.

عضو شورای شهر تهران همچنین دلیل همه اقدامات شهرداری تهران در مقابله با ویروس کرونا، در اولویت بودن موضوع سلامت شهروندان در برنامه‌های شهرداری تهران عنوان کرد.

کد خبر 514535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.