کمک ۲ میلیاردی شهرداری تهران به مساجد

رئیس مرکز فعالیت‌های دینی و امور مساجد شهرداری تهران گفت: ائمه جماعات و فعالان فرهنگی مساجد تهران از هفته گذشته با حضور در مرکز فعالیت های دینی ضمن دریافت بسته فرهنگی از مساعدت مالی ده ملیون ریالی نیز بهره مند شدند.

به گزارش ایمنا، حجت الاسلام صادق زاده اظهار کرد: سایر مساجد نیز تا پایان وقت اداری روز سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ فرصت دارند همراه با مهر مسجد به مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران واقع در چهارراه ابوسعید مراجعه و از مساعدت مالی ویژه عزاداری ایام محرم و رزمایش مواسات و احسان مومنانه به همراه پوسترهای اهدایی استفاده نمایند.

وی در ادامه تصریح کرد: زنده نگه داشتن نهضت بزرگ عاشورا و یاد و نام حماسه سازان آن، همواره در سیره عملی اهل بیت (ع) و علما و بزرگان دین بوده است، به طوری که با این اقدام هوشمندانه همواره پرچم و لوای نهضت مقدس و عظیم و این منبع فیاض به عنوان چشمه سار حرکت‌های اسلامی متعددی در جهان اسلام و نماد اقتدار مسلمانان و رشد و بالندگی بوده است. لذا شهرداری تهران نیز با تأسی از این هدف و نیز فرمایشات اخیر رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر نقش آفرینی مساجد در انجام فعالیت‌ها در محرم کرونایی امسال، این طرح را با مشارکت و محوریت مساجد در محرم امسال انجام داد.

مشاور شهردار تهران همچنین اختصاص‌دادن فضاهای ورزشی و فرهنگی سطح شهر برای عزاداری در فضای باز را فرصتی دانست که مردم شهر علاوه بر عزاداری در منزل از طریق فضای مجازی، بتوانند از فیوضات ماه محرم بهره‌مند شوند.

حجت الاسلام صادق زاده در ادامه ضمن تشکر از مدیران فرهنگی مناطق و نواحی ۱۲۲ گانه شهرداری تهران گفت: اقدام مدیریت شهری و بعضی از مداحان اهل بیت (ع) در برپایی تکیه سیار و مجالس بزرگداشت یاد و نام شهدای کربلا بویژه سالار شهیدان، بدون استفاده از زنجیر، طبل و سنج و … ترویج عزاداری سنتی است.

رئیس مرکز فعالیت‌های دینی و امور مساجد شهرداری تهران گفت: برگزاری مراسم آئین سنتی شبیه خوانی (تعزیه خوانی) در کنار دریاچه شهدای خلیج فارس و پخش زنده از طریق فضای مجازی را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد که هر شب دهه اول محرم از ساعت ۲۱ اجرا می‌شود.

حجت الاسلام صادق زاده اضافه کرد: مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان با هماهنگی ائمه محترم جماعات شهرداری تهران و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در فضای باز اماکن عمومی و شهرداری‌های مناطق ۲۲ گانه و ادارات شهرداری تهران، فرهنگسراها، بوستان‌ها، پایانه‌ها، میادین میوه و تره بار و ایستگاههای مترو نیز برقرار می‌باشد.

وی در پایان گفت: با بهره گیری از ظرفیت‌های تبلیغی و با محوریت آموزه‌های مکتب حسینی، تغییر سیمای بصری شهر و هویت بخشی به آن و اهتزاز بیرق‌های عزای حضرت اباعبدالله (ع) در تمامی مناطق ۲۲ گانه و میادین اصلی شهر انجام شده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 514513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.