علائم گونه دلتا ویروس کرونا در میان کودکان چیست؟

با توجه به شیوع گسترده گونه دلتا ویروس کرونا، کودکان زیادی به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که گونه دلتا ویروس کرونا کودکان زیادی به ویژه افراد زیر ۱۲ سال که هنوز واکسینه نشده‌اند را تحت تأثیر قرار داده است، سرعت انتقال گونه دلتا بسیار بیشتر از دیگر گونه‌های جهش یافته است به همین دلیل کودکان بیشتری در سراسر دنیا به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده‌اند.

از آنجایی که اکثر کودکان واکسینه نشده‌اند، بیشتر از دیگران در معرض آلوده شدن به ویروس کرونا قرار دارند. محققان معتقدند که از دست دادن حس بویایی و سرفه جز علائم کمتر رایج گونه دلتا ویروس کرونا است در حالی که سر درد، گلو درد آبریزش بینی و تب از جمله علائم اصلی آن در نظر گرفته شده است.

به گفته متخصصان، رایج‌ترین علائم گونه دلتا ویروس کرونا در میان کودکان و نوجوانان شامل تب، سرفه، گرفتگی بینی، آبریزش بینی، علائم گوارشی و بثورات پوستی است. پیش از این گزارش شده بود که کودکان مبتلا به بیماری کووید -۱۹ معمولاً نوع بدون علامت آن را تجربه می‌کنند، اما به نظر می‌رسد که گونه دلتا ویروس کرونا باعث بروز علائم بیشتری در میان کودکان می‌شود.

سندرم التهابی چند سیستمی جز بیماری‌های جدی و نادری است که ممکن است کودکان پس از مبتلا شدن به بیماری کووید -۱۹ آن را تجربه کنند. این عارضه معمولاً چند هفته از بروز علائم اولیه رخ می‌دهد و نشانه‌های آن شامل دل درد، اسهال، خستگی، سردرد، فشار خون پایین، راش پوستی، قرمزی چشم، درد قفسه سینه و استفراغ می‌شود.

کد خبر 514436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.