اولویت‌بندی در شهر سنندج نیاز به سنجش پایداری دارد

معاون فرهنگی شهردار سنندج گفت: عدالت شهری و نگاه ویژه به مناطق برودست شهری از اولویت برنامه‌های آنها بوده که یکی از آسیب‌های اجتماعی است.

سرکوت نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اولویت‌بندی در شهر سنندج نیاز به سنجش پایداری دارد که باید پژوهش‌های مختلف انجام شود که بتوانیم به یک نظر قطعی برسیم.

وی با بیان اینکه سنندج دارای بعضی عنوان‌ها و برندهایی در حوزه فرهنگی مانند شهر خلاق موسیقی، پایتخت نوروز، فستیوال‌ها و جشنواره‌های بین‌المللی است، افزود: در سفر مقام معظم رهبری به استان، سنندج را شهری فرهنگی معرفی کردند و اگر شورای شهر با مدیریت شهر بخواهد گامی در حوزه توسعه بردارد باید از این ظرفیت‌ها استفاده کند زیرا این ظرفیت‌ها باعث شده سنندج دارای این عنوان‌ها باشد.

معاون فرهنگی شهردار سنندج ادامه داد: رفع آسیب‌های اجتماعی باید اولویت نهادهای عمومی و اجتماعی باشد که شهرداری جزء آنها است در این فروپاشی اجتماعی که صورت می‌گیرد و هشدارهایی که از طریق اجتماع به گوش می‌رسد باید کنشگران و نخبگان بیدار و اهمیت ویژه‌ای برای شهر قائل شوند.

وی افزود: به گفته مدیریت شهری جدید، عدالت شهری و نگاه ویژه به مناطق برودست شهری از اولویت برنامه‌ها است که همین موضوع یکی از آسیب‌های اجتماعی است با توجه به وضعیت و افولی که در پیش رو بوده موضوع گردشگری و توسعه پایدار، درآمد و اقتصاد پایدار باید در اولویت قرار بگیرد تا شهرها بتوانند با یکدیگر رقابت و دیپلماسی خود را قوی کنند.

نجفی تصریح کرد: شبکه ارتباطی باید گسترده‌تر شود تا شهرها بتوانند از تجارب یکدیگر استفاده کنند که احتیاج دارد مدیریت شهری به این باور برسد که باهم در این راستا کار کنند و از لحاظ کالبدی فضایی نیاز به تولید فضا وجود دارد؛ پارک‌ها درون محله‌ای، تقویت لاین دوچرخه، پیاده‌راه و تولید فضاهایی که انسان محور است تا راه تسلط خودرو را بر شهر بگیرد که یک راه آن استفاده از اتوبان و زیر گذر برای روان شدن ترافیک است.

کد خبر 514366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.