طالبان را به رسمیت نمی‌شناسیم

امام‌جمعه چادگان گفت: ما طالبان را به رسمیت نمی‌شناسیم، میزبان شدیم تا از طریق دیپلماتیک سایه جنگ را از سر شیعیان و مردم افغانستان رفع کنیم تا از این وضعیت اسفبار نجات پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام سید محمود بنی‌جمالی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چادگان با اشاره به انتشار تصویر جنجالی سفیران لندن و مسکو در سفارت روسیه در تهران، اظهار کرد: انتشار این تصویر، دور از رفتار دیپلماتیک و اهانت به ملت ایران است و با وجود اینکه سفرای این کشکورها از طرف وزارت خارجه ایران احضار شدند، اما کافی نیست و باید اخراج شوند.

وی افزود: ملت ایران هرگز خاطرات تلخ دولت بریتانیا را فراموش نخواهند کرد.

امام‌جمعه چادگان با اشاره به اشغال کشور افغانستان و سقوط هرات در شب گذشته توسط ستیزه جویان طالبان، گفت: دو نگاه به دنبال تطهیر طالبان است، اما این گروهک قابل تطهیر نیست، ممکن از لحاظ تاکتیک و عملکرد تغییر کرده باشند، اما اصول و مبانی آنان تغییر نکرده و به دنبال اشغال افغانستان و ایجاد حکومت هستند.

بنی‌جمالی گفت: موضع جمهوری اسلامی ایران حفظ منابع ملی و تمامیت ارضی ایران است. مشکلات افغانستان هم باید از طریق گفتمان دیپلماتیک حل شود نه از طریق جنگ و تقابل.

وی افزود: نمایندگان وزارت خارجه باب گفت و گو با نمایندگان طالبان را باز کردند که درست نیست، ما طالبان را به رسمیت نمی‌شناسیم، میزبان شدیم تا از طریق دیپلماتیک سایه جنگ را از سر شیعیان و مردم افغانستان رفع کنیم تا از این وضعیت اسفبار نجات پیدا کنند.

کد خبر 514248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.