سلاح ورزی: برای انتخاب رییس سازمان بورس روال قانونی طی شده است

عضو شورای عالی بورس گفت: در انتخاب آقای دهقان دهنوی هیچ تخلفی صورت نگرفته است، در این دوره از انتخاب رییس سازمان بورس، رییس شورای عالی بورس و همچنین اعضای شورا حساسیت طی شدن روال قانونی را داشتند.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران، حسین سلاح ورزی به حاشیه‌های ایجاد شده در خصوص انتخاب رییس سازمان بورس در مجلس واکنش نشان داد و گفت: اگرچه وظیفه مجلس نظارت قانونی و تحقیق در هر موضوعی است، اما در این میان قانونگذار هم عضو ناظر را برای بررسی این وضعیت‌ها در شورای عالی بورس قرار داده است.

وی افزود: واقعیت قضیه در خصوص انتخاب رییس سازمان بورس این است که در اغلب دوره‌ها گردش انتخاب رییس سازمان بورس به همان روشی بود که در انتخاب رییس فعلی سازمان بورس انجام شد.

عضو شورای عالی بورس تصریح کرد: فردی که قرار است به عنوان رییس یا عضو هیئت مدیره سازمان بورس انتخاب شود، در ابتدا باید همه بررسی‌های قانونی و استعلام‌های لازم از مراجع مربوطه صورت بگیرد و در نهایت تصمیم گیری لازم برای انتخاب فرد مورد نظر انجام شود.

سلاح ورزی تاکید کرد: بحثی در رابطه با انتخاب رییس و اعضای هیئت مدیره سازمان بورس مطرح و اعلام شده است که این انتخاب باید منحصراً از بخش غیر دولتی صورت بگیرد، در حالی که این موضوع نباید فراموش شود که براساس تفسیر حقوقی، پست آموزشی و عضو هیات علمی دانشگاه‌ها به عنوان سمت دولتی تلقی نمی‌شود.

وی با اشاره به بحث مطرح شده مبنی بر اینکه رییس سازمان بورس باید از اعضای هیئت مدیره سازمان تعیین و بعد به عنوان رییس سازمان انتخاب شود، گفت: گردش کار به این صورت است که به دلیل حساسیت‌های موجود در بازار سرمایه، فرد در ابتدا از طریق رییس شورای عالی بورس به شورای عالی بورس معرفی و بعد از تایید اعضای شورای عالی بورس در همان روز هیئت مدیره سازمان بورس، جلسه‌ای جداگانه را برگزار می‌کند و تعیین سمت انجام می‌شود که در این دوره هم این روال طی و تشریفات قانونی انجام شد.

سلاح ورزی با تاکید بر اینکه به صراحت می‌توان اعلام کرد که در انتخاب آقای دهقان دهنوی هیچ تخلفی صورت نگرفته است، افزود: در این دوره از انتخاب رییس سازمان بورس، رییس شورای عالی بورس و همچنین اعضای شورا حساسیت طی شدن روال قانونی را داشتند؛ بنابراین به نظر نمی‌رسد که تخلفی در این انتخاب صورت گرفته باشد.

این عضو شورای عالی بورس در پایان با تاکید بر گزارش مطرح شده در مجلس مبنی بر اینکه پیگیری لازم در خصوص نحوه انتخاب رییس فعلی سازمان بورس از طریق قوه قضاییه انجام شود، ادامه داد: به طور حتم در صورت بررسی دقیق به این نتیجه خواهند رسید که هیچ تخلفی در انتخاب رییس سازمان بورس صورت نگرفته است.

کد خبر 514228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.