افغانستان خواهان برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت شد

رییس شورای عالی مصالحه افغانستان از شورای امنیت خواست برای رسیدگی به بحران امنیتی-انسانی این کشور، نشستی اضطراری برگزار کند.

به گزارش ایمنا، عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان، در نشستی که امروز پنجشنبه در دوحه قطر برگزار شد؛ خواستار برگزاری جلسه اضطراری شورای امنیت برای بررسی اوضاع افغانستان شد.

وی در این باره گفت: وضعیت در افغانستان بحرانی است و دستاوردهای سال‌های گذشته مردم این کشور در معرض تهدید قرار دارد. در پی حملات اخیر طالبان بر شهرها و مناطق مختلف کشور، هزاران تن کشته و زخمی شده‌اند و صدها هزار نفر آواره شده‌اند.

عبدالله به نمایندگی از دولت کابل، برای رسیدگی به بحران افغانستان به عنوان مسئله‌ای که صلح و امنیت جهانی را تهدید می‌کند؛ خواهان برگزاری جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد شد.

رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان گفت: وقت آن رسیده تا شورای امنیت در جلسه‌ای اضطراری قضیه افغانستان و عواقب امنیتی-انسانی آن را به بحث بگذارد و در مورد رسیدگی به بحران این کشور تصمیم عاجل و قاطع اتخاذ کند.

این دومین درخواست سران افغانستان در خصوص نشست اضطراری شورای امنیت است. در نشست قبلی، شورای امنیت خواستار توقف درگیری‌ها و حل مسئله از طریق گفت‌وگو شد.

در حال حاضر، مرکز ۱۰ ولایت در کنترل گروه طالبان است و در بسیاری از ولایت‌ها جنگ همچنان جریان دارد.

از سوی دیگر، خبرگزاری الجزیره به نقل از برخی منابع دولتی افغانستان، از پیشنهاد کابل برای تقسیم قدرت با طالبان به شرط توقف درگیری‌ها خبر می‌دهد.

منبع: مهر

کد خبر 514179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.