تاکید سفیر انگلیس بر عدم سوءنیت در عکس منتشره با سفیر روسیه

سفیر انگلیس در تهران با ابراز تأسف از سوء‌تفاهم به وجود آمده در انتشار عکس یادگاری با سفیر روسیه در تهران، بر عدم سوء‌نیت در این موضوع، تاکید کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت خارجه، به دنبال انتشار تصویر دیدار اخیر سفرای روسیه و انگلیس، دستیار وزیر و مدیرکل اروپای‌غربی وزارت امور خارجه ضمن دعوت سفیر انگلیس به وزارت امور خارجه، با غیر قابل قبول دانستن این اقدام که باعث جریحه‌دار شدن احساسات و غرور ملی مردم ایران شده، گفت: مردم بزرگ ایران در طول تاریخ همواره ثابت کرده‌اند که هر گونه تحرکات زاییده تفکرات استکبارمآبانه را قویاً مردود شمرده و برابر آن ایستادگی می‌کنند.

سفیر انگلیس نیز ضمن ابراز تأسف از سو تفاهم به وجود آمده اظهار کرد: ضمن احترام به جمهوری اسلامی ایران و مردم بزرگ و تاریخ این کشور، تاکید می‌کنم هیچ گونه قصد و سوءنیتی در پشت این موضوع وجود نداشته و سفرا در صدد بوده‌اند تنها اتحاد روسیه و بریتانیا علیه آلمان نازی در زمان جنگ دوم جهانی را یادآوری کنند.

سفیر انگلیس در پایان ابراز امیدواری کرد بتواند در دوره ماموریتش در تهران، بر اساس جلب و ارتقا احترام و اعتماد متقابل، به توسعه روابط دو کشور کمک کند.

به گزارش ایمنا اواخر خردادماه امسال وزارت امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای «سایمون شرکلیف» را به عنوان سفیر جدید این کشور در تهران معرفی کرد.

این در حالی است که به‌تازگی، عکسی از وی و سفیر روسیه در تهران در محل سفارت روسیه منتشر شد که در آن، وی در همان محلی که روزولت، چرچیل و استالین در سال ۱۳۲۲، کنفرانس تهران را بدون اطلاع ایران برگزار کردند، با سفیر روسیه عکس یادگاری گرفته است.

این موضوع سبب واکنش بیشتر مقامات سیاسی کشور از جمله وزیر امور خارجه و رئیس مجلس شورای اسلامی شد.


 
کد خبر 514113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.