نوسازی ۴۲ دستگاه از تاکسی های فرسوده آستارا

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری بندرآستارا از تعویض و نوسازی ۴۲ دستگاه تاکسی فرسوده این شهر خبر داد.

غلامرضا مصاحب در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اکنون در ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر ۴۰۰ دستگاه تاکسی درون شهری، ۷۲ دستگاه تاکسی بی سیم و ۱۶۸ دستگاه تاکسی خطی زیر ۳۰ کیلومتر فعال است.

وی افزود: طرح نوسازی و جایگزینی تاکسی‌های فرسوده در سال ۱۳۹۹ آغاز شد و از سال گذشته تاکنون، ۴۲ نفر از مالکان تاکسی شهری فرسوده آستارا با ثبت نام در سامانه اینترنتی اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور، خودرو خودشان را نوسازی کرده اند. و سه نفر نیز در نوبت دریافت خودرو هستند.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری آستارا خاطرنشان کرد: در ناوگان حمل و نقل شهرداری آستارا ۲۵۵ دستگاه تاکسی فرسوده وجود دارد. که از این تعداد ۱۳۹ دستگاه تاکسی درون شهری، ۶۶ دستگاه تاکسی بی سیم و ۵۰ دستگاه تاکسی خطوط نیازمند تعویض و نوسازی است.

وی با تاکید بر اینکه مالکان تاکسی‌های فرسوده به دلیل مشکلات مالی به شدت نیازمند دریافت تسهیلات بانکی برای تعویض خودرو هستند. تصریح کرد: ارائه نشدن تسهیلات بانکی از سوی دولت به طرح تعویض و نوسازی تاکسی‌های فرسوده درون شهری، نقدی بودن دریافت خودرو و افزایش سرسام‌آور قیمت آن با استقبال بسیار کم تاکسیرانان آستارا برای ثبت نام مواجه شده است.

وی تاکید کرد: دولت برای تشویق تاکسیرانان به نوسازی خودروها باید تسهیلاتی مناسب و کم بهره به آنان اختصاص دهند تا اجرای این طرح با سرعت بیشتری به نتیجه برسد.

مصاحب خاطرنشان کرد: در این مرحله خودروهای سمند LX EF7 با قیمت ۱۳۶ میلیون و ۲۳۱ هزار و ۸۰۰ تومان و پژو ۴۰۵ با سطح آلایندگی یورو پنج با قیمت مصوب ۱۲۱ میلیون و ۱۴۰ هزار و ۷۰۰ تومان، جهت نوسازی و جایگزینی تاکسی درون شهری در نظر گرفته شده که بازه زمانی تحویل آن‌ها نیز یک تا چهار ماه است.

به گزارش ایمنا، شهر بندر مرزی آستارا در حاضر با بیش از ۵۵ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 514067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.