۱۶ مرکز واکسیناسیون در اختیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار گرفت

سرپرست شهرداری مشهد گفت: ۱۶ مرکز برای انجام واکسیناسیون در اختیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار داده شده است.

به گزارش ایمنا، رضا خواجه نائینی اظهار کرد: در ادامه روند واکسیناسیون پاکبانان پرتلاش خدمات شهری و نیروهایی که در معرض خطر بیشتر قرار داشتند، دانشگاه علوم پزشکی مشهد درخواست کرد تا مکان‌هایی برای انجام واکسیناسیون پاکبانان، کارکنان شهرداری و شهروندان در اختیار آنها قرار داده شود.

وی افزود: از این رو هفت محل در مناطق شهرداری و ۹ محل نیز در فرهنگسراها و سوله‌های بحران تجهیز و برای واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در اختیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار داده شد.

سرپرست شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: از میان ١٦ محل آماده شده برای انجام واکسیناسیون، سوله بحران شهید علیمردانی واقع در منطقه پنج برای انجام واکسیناسیون کارکنان شهرداری در نظر گرفته شده است که سایر شهروندان نیز می‌توانند بر اساس لیست‌هایی که دانشگاه علوم پزشکی اعلام می‌کند از این مرکز استفاده کنند.

خواجه نائینی با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها راه مقابله با کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی و انجام واکسیناسیون است، تصریح کرد: در صورت تأمین واکسن از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مرکز علیمردانی ظرفیت انجام هزار دز واکسیناسیون در روز را دارد که در حال حاضر با ٥٠٠ مورد در روز آغاز به کار کرده است.

وی ادامه داد: انجام واکسیناسیون کارکنان شهرداری در این مرکز بر اساس اولویت‌های اعلامی از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام می‌شود.

سرپرست شهرداری مشهد تاکید کرد: هم اکنون در خراسان رضوی تزریق واکسن برای متولدان ۱۳۵۵ و پیش از آن در حال انجام است و گروه‌های با سنین پایین‌تر نیز طبق اعلام وزارت بهداشت فراخوان خواهند شد.

خواجه نائینی گفت: تاکنون حدود ۵۰ درصد از معلمان در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به تعداد بیش از ۳۳ هزار نفر دز اول واکسن کرونا خود را دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: در حاضر ۹ مرکز تجمیعی برای واکسیناسیون فرهنگیان در مشهد دایر است.

منبع: ایرنا

کد خبر 514039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید وحیدیان سلطان زاده IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
    0 0
    میخواهم واکسن بزنم