رابطه مستقیم اثربخشی و قیمت واکسن کرونا

با توجه به اثربخشی بعضی از واکسن‌های کرونا بر گونه دلتا ویروس کرونا، قیمت آن‌ها افزایش یافته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت‌های فایزر و مدرنا طی آخرین قراردادهای عرضه خود به اتحادیه اروپا (EU) قیمت واکسن‌های mRNA خود را افزایش دادند. هر دوز واکسن فایزر-بیون‌تک ۱۹.۵۰ یورو خواهد بود که نسبت به قیمت قبلی ۱۵.۵۰ یورو، ۲۵ درصد افزایش یافته است. قیمت این واکسن از ۱۸.۴۰ دلار به ۲۳.۱۵ دلار آمریکا رسیده است.

همچنین، قیمت هر دوز واکسن مدرنا ۲۱.۵۰ یورو است در حالی که پیش از این قیمت آن ۱۹ یورو اعلام شده بود بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که ۱۳ درصد نسبت به قیمت اولیه آن افزایش یافته است. البته به نظر می‌رسد که مبلغ کنونی آن نیز هنوز از توافق قبلی ۲۸.۵۰ دلاری پایین‌تر است. با توجه به نگرانی مردم نسبت به موارد نادر انعقاد خون پس از دریافت واکسن‌های آسترازنکا و جانسون اند جانسون، سفارشات مربوط به واکسن کرونا مدرنا بسیار بیشتر از آنچه در ابتدا پیش بینی می‌شد بوده است.

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که تقریباً ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون واکسن تک دوزی جانسون اند جانسون در سال جاری تولید خواهد شد. به نظر می‌رسد که قیمت هر دوز این واکسن در حال حاضر ۵ دلار است، در حالی که تا پایان سال قیمت آن به ۸ دلار نیز افزایش خواهد یافت. مبلغ ۸ دلاری واکسن جانسون اند جانسون از قیمت پیش بینی شده آن کمتر است.

کد خبر 513988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.