فروپاشی زندگی مشترک، انگیزه انتقام جویی در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا شرق استان تهران از دستگیری خانمی خبر داد که با انگیزه انتقام‌جویی دست به انتشار تصاویر شخصی شاکیه با ایجاد صفحه‌ای با نام و مشخصات وی در شبکه اجتماعی اینستاگرام کرده بود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، حمیدرضا سلطان‌آبادی در تشریح این خبر، اظهار کرد: خانمی با در دست داشتن مرجوعه قضائی در این پلیس حاضر شد و عنوان داشت که شخص یا اشخاصی ناشناس با سوءاستفاده از تصاویر شخصی او در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به ایجاد صفحه جعلی و مزاحمت برای وی کرده‌اند که در این خصوص پرونده اولیه تشکیل شد و موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به اظهارات شاکیه و مستندات ارائه شده، کارشناسان پلیس فتا توانستند با اقدامات فنی و پلیسی عامل ایجاد مزاحمت که همسر دوست شوهر اوبود را شناسایی کنند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: متهم در جریان بازجویی اولیه ابتدا منکر هر گونه جرم انتسابی شد ولی پس از مشاهده ادله جرم و مواجه حضوری با شاکیه لب به سخن گشود و ضمن ابراز پشیمانی انگیزه خود از این اقدام را انتقام‌جویی عنوان داشت.

وی با بیان اینکه همانند فضای حقیقی رعایت اخلاق در فضای مجازی از الزامات فعالیت کاربران محسوب می‌شود، گفت: کاربران شبکه‌های اجتماعی مجازی می‌بایست مراقب فعالیت و رفتار خود باشند و از روی انتقام‌جویی برای دیگر کاربران ایجاد مزاحمت نکنند، زیرا مزاحمت در فضای سایبر جرم است و با کاربران خاطی برابر ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی برخورد می‌شود.

سلطان‌آبادی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت بروز مشکل و یا مشاهده جرایم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس https:‌//www.cyberpolice.ir از قسمت خدمات الکترونیکی در بخش ثبت گزارش‌های مردمی از مشاوره و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی استفاده کنند.

کد خبر 513969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.