نیروهای امدادی در حال مهار آتش‌سوزی سه‌گانه جنگل‌های بهشهر هستند

رئیس اداره منابع طبیعی بهشهر از وقوع آتش‌سوزی در سه نقطه از جنگل‌ها و مراتع این شهرستان خبر داد و گفت که نیروهای امدادی و یگان حفاظت منابع طبیعی بهشهر و استان گلستان در حال خاموش کردن آتش هستند.

به گزارش ایمنا، مسعود حیرتی افزود: سه نقطه از عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان شامل جنگل‌های آسیابسر، جنگل‌کاری زاغمرز در نزدیکی میانکاله و همچنین مراتع و عرصه‌های جنگلی سرخ‌گریوه در محدوده مرزی مازندران و گلستان بعدازظهر امروز دچار حریق شد.

وی ادامه داد: نخستین حادثه گزارش شده مربوط به آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی محدوده روستای سرخ‌گریوه بهشهر بود که از نظر تقسیمات سیاسی در محدوده شهرستان بهشهر قرار دارد، اما از نظر مرزهای منابع طبیعی بخشی از آن در محدوده استان گلستان و بخشی هم در محدوده مازندران واقع است.

رئیس اداره منابع طبیعی بهشهر خاطرنشان کرد: طبق گزارش‌های دریافتی اولیه از آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌های سرخ‌گریوه، سطح آتش حدود پنج هکتار برآورد شده که به نظر می‌رسد از این مقدار نیز بیشتر شده باشد.

وی افزود: بیشتر منطقه حادثه‌دیده از عرصه‌های مرتعی است و متأسفانه در معرض وزش باد نیز قرار دارد که سبب شده آتش همچنان در حال پیشروی باشد. بخشی از آتش نیز به منطقه جنگل‌های کاج که توسط اداره منابع طبیعی کاشته شده بود رسیده که با توجه به اشتعال‌پذیری این درخت‌ها، ممکن است سرعت و گستره آتش بیشتر شود.

حیرتی اظهار کرد: پس از حضور نیروهای امدادی و مردمی از استان گلستان، با توجه به دوری راه و طولانی بودن زمان رسیدن به منطقه با خودرو، از اداره کل منابع طبیعی استان گلستان پیگیری برای اعزام بالگرد به منظور انتقال نیروها و همچنین عملیات هوایی اطفا حریق انجام شد و بالگرد نیز در حال اعزام به منطقه است.

وی اضافه کرد: بنا به اعلام مسئولان استان گلستان با توجه به آماده‌باش نیروها و دوری محل حادثه در حال حاضر نیازی به اعزام نیروهای مردمی نیست. در اداره منابع طبیعی بهشهر هم ۲۰ نفر در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند تا در صورت نیاز به محل حادثه اعزام شوند.

رئیس اداره منابع طبیعی بهشهر درباره دو حادثه آتش‌سوزی دیگر عرصه‌های جنگلی این شهرستان نیز گفت: دومین آتش‌سوزی گزارش شده مربوط به جنگل‌کاری‌های منابع طبیعی در منطقه زاغمرز و نزدیکی منطقه لپو و تالاب میانکاله است که نیروها در حال مهار آن هستند.

وی افزود: دقایقی پیش نیز وقوع یک آتش‌سوزی دیگر در جنگل‌های روستای آسیابسر بهشهر گزارش شد که هنوز اطلاعاتی از حجم و گستره آتش به ما نرسیده و نیروها در حال بررسی حادثه هستند، با توجه به افزایش دمای هوا در روزهای اخیر و خشک بودن سطح عرصه‌های مرتعی و جنگلی، احتمال وقوع آتش در این عرصه‌ها پیش‌بینی شده بود.

منبع: ایرنا

کد خبر 513955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.