۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲
پیوند هنر و اقتصاد در بلغارستان

موزه هنرهای معاصر Sofia Arsenal واقع در پایتخت بلغارستان به زودی تغییرات زیادی را متحمل می‌شود تا در آن هنرمندان بتوانند از آثار خود برای کسب درآمد بهره گیرند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پس از بازدید وزیر اقتصاد و وزیر فرهنگ بلغارستان از موزه هنرهای معاصر Sofia Arsenal، این دو مقام مهم به برگزاری جلسه‌ای فوری پرداختند و نتیجه اینکه قرار شد هنر و تجارت در این موزه با یکدیگر تلفیق شود. بدون شک دستیابی به این هدف مستلزم نوسازی و طراحی دوباره موزه خواهد بود تا بخش‌هایی برای عرضه آثار هنری به وجود آید. وزرای مذکور بر این باورند که موزه صوفیه از قابلیت کافی برخوردار است که بتواند به عنوان مکانی برای نمایش هنر و کسب و کار هنرمندان عمل کند.

پس از اعمال تغییرات لازم، هنرمندان پایتخت بلغارستان می‌توانند آثار برگزیده خود را در معرض نمایش عموم مردم قرار دهند و از طریق فروش آن‌ها کسب درآمد کنند. این تصمیم در راستای حمایت از اهل هنر و فرهنگ به ویژه پس از رکود اقتصادی وارد شده ناشی از شیوع بیماری کرونا اعمال شده است که البته می‌تواند در جذب گردشگران به شهر و در نتیجه رونق دوباره گردشگری نیز مؤثر واقع شود.

مدیران صوفیه ادعا کرده‌اند به زودی اقدامات خود برای طراحی دوباره موزه و مدرن‌سازی آن را آغاز خواهند کرد تا امکان عملکرد چندگانه سازه را فراهم آورند.

جالب است بدانید که Sofia Arsenal در سال ۱۹۱۶ و به عنوان کارخانه تولید مهمات رزمی و انباری برای ذخیره آن‌ها تأسیس شد. از آنجا که این ساختمان سه طبقه از فضای خالی زیادی برخوردار بود، افسران نظامی تا پایان جنگ جهانی دوم در آن به آموزش سربازان می‌پرداختند. اما در دهه ۱۹۷۰ به تدریج زمزمه‌هایی از تبدیل این مکان عظیم به یک گالری ملی برای هنرهای تزئینی و کاربردی به گوش می‌رسید و تا سال ۲۰۰۳ همین هدف در سازه اجرا شد تا در نهایت، هنرهای معاصر در این مکان به عنوان موزه Sofia Arsenal در معرض دید عموم قرار می‌گرفت.

موزه هنرهای معاصر صوفیه تا هفته گذشته کاربری خود را حفظ کرد اما قرار است در آینده نزدیک به مکانی چند منظوره برای پیوند هنر با اقتصاد تبدیل شود. مدیران پایتخت بلغارستان تمام هنرمندان و کارآفرینان عرصه هنر را به سرمایه‌گذاری و شراکت دعوت کرده‌اند به این امید که فعالیت‌های فرهنگی و هنری را که بیشترین زیان را از انتشار کرونا متحمل شده‌اند، تحت حمایت خود درآورند و از طریق جذب گردشگران به بازدید از هنرهای معاصر، رونق گردشگری را نیز برای شهر به ارمغان آورند.

پیوند هنر و اقتصاد در بلغارستان

کد خبر 513865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.