کاهش هزینه‌های اداره شهر با مشارکت فعال شهروندان

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان گفت: نقش فعال و مشارکت شهروندان بی‌شک می‌تواند هزینه‌های اداره شهر را کاهش دهد.

حمید شهبازی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: افزایش سرمایه اجتماعی و اعتمادسازی بین مجموعه مدیریت در منطقه و شهروندان مهمترین اولویت فعالیت در منطقه ۱۰ بوده و خوشبختانه این ارتباط و تعامل دو سویه بین مجموعه مدیریت شهری در منطقه و معتمدان و افراد مؤثر در منطقه برقرار شد و با مشارکت فعال و پویای شهروندان توانستیم بسیاری از مشکلات را در منطقه به ویژه در حوزه آزادسازی‌ها حل کنیم.

وی با بیان اینکه حضور و مشارکت شهروندان در مدیریت و اداره شهر بسیار تأثیرگذار است، افزود: نقش فعال و مشارکت شهروندان بی‌شک می‌تواند هزینه‌های اداره شهر را کاهش دهد.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با اشاره به مهاجرپذیر بودن این منطقه، گفت: منطقه ۱۰ با توجه به حضور و سکونت اقوام مختلف به «ایران کوچک» شهرت یافته است؛ البته همواره در صدد ایجاد همگرایی، همدلی و هم‌افزایی بین شهروندان منطقه بوده‌ایم تا این تنوع قومیتی و ترکیب جمعیتی را به یک فرصت تبدیل کرده و از چالش‌های احتمالی جلوگیری کنیم.

وی با تاکید بر تحقق عدالت فضایی در منطقه ۱۰ شهرداری با توزیع عادلانه امکانات، خاطرنشان کرد: با شناسایی نقاط قوت و ضعف ۱۷ محله این منطقه، جلساتی با حضور معتمدان و افراد اثرگذار هر منطقه برای توسعه و شکوفایی محلات برگزار و برنامه‌ریزی لازم انجام شد به طوری که در سه سال اخیر جهت گیری پروژه‌ها در محلات نشأت گرفته از تفکر شهروندان بود.

شهبازی اظهار کرد: با توزیع عادلانه امکانات بخشی از مشکلات محلات محروم و کم برخوردارتر رفع شد و از شکاف‌های اجتماعی و طبقاتی جلوگیری به عمل آمد.

کد خبر 513850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.