ارتقای زیرساخت‌های شهر هوشمند در سمنان

به منظور توسعه فعالیت‌ها و بهره‌مندی از ظرفیت‌های ملی در حوزه هوشمندسازی و فناوری‌های نوظهور، جهت همکاری متقابل میان مرکز تعالی شهرهای هوشمند ایران و شهرداری سمنان در مرداد ماه سال ۱۴۰۰ تفاهمنامه‌ای امضا شد.

وحید پرویزی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به عنوان متولی توسعه فناوری اطلاعات و شهر هوشمند در سمنان جهت جلب رضایت شهروندان و تحقق تعالی سازمانی گام‌های ارزشمندی را به سمت هوشمندسازی برداشته‌ایم و توانسته‌ایم در گام اول ۱۱۰ خدمت شهرداری سمنان را در قالب ۱۷ سامانه به صورت الکترونیک ارائه کرده و در راستای توسعه زیرساخت شهر هوشمند ۲۵ کیلومتر فیبر نوری در شهر اقدام کند.

وی افزود: در راستای توسعه شهرهای هوشمند ایران و ایجاد یک بستر و پلتفرم ملی و یکپارچه برای توسعه شهر هوشمند در ایران، تفاهمنامه همکاری میان مرکز تعالی شهرهای هوشمند ایران و شهرداری سمنان در مرداد ۱۴۰۰ منعقد شد که انتظار می‌رود با به‌کارگیری قابلیت‌ها و ظرفیت‌های شهرداری و با بهره‌گیری از تجربیات ملی و بین‌المللی و ارتقای زیرساخت‌های مرتبط، فعالیت‌های شهرداری سمنان با جدیت بیشتر دنبال شود.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سمنان با اشاره به مهمترین اهداف این همکاری گفت: برقراری تبادل دوجانبه اطلاعات و ارائه خدمات متقابل در حوزه شهر هوشمند و بهره‌مندی شهرداری سمنان از امکانات و حمایت‌های تعریف شده در مرکز تعالی شهرهای هوشمند ایران از جمله اهداف اصلی به شمار می‌رود.

به گزارش ایمنا، مرکز تعالی شهرهای هوشمند ایران به عنوان نماینده مرکز تعالی شهرهای هوشمند پایدار سازمان ملل در راستای توسعه شهرهای هوشمند کشور و ایجاد یک بستر و پلتفرم ملی و یکپارچه برای توسعه شهر هوشمند در ایران به فعالیت می‌پردازد. ارائه مشاوره در حوزه برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری، ارزیابی شهرها و آموزش و پژوهش از مهمترین خدمات مرکز تعالی شهرهای هوشمند ایران است.

کد خبر 513813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.