جذاب‌ترین امکانات سری جدید آیفون اپل

سری جدید آیفون اپل دستکم سه دوربین جدید و قابلیت‌های ضبط ویدئویی جذاب و حرفه ای خواهد داشت که ارتقای بزرگی نسبت به مدل‌های قبلی محسوب می‌شود.

به گزارش ایمنا، سری جدید آیفون اپل سه دوربین جدید و قابلیت‌های ضبط ویدئویی جذاب و حرفه ای خواهد داشت که ارتقای بزرگی نسبت به مدل‌های قبلی محسوب می‌شود.

گوشی‌های جدید اپل قابلیت ضبط ویدئو در فرمت کیفیت بالاتری به نام ProRes و سیستم جدید فیلتر شکلی خواهند داشت که ظاهر و رنگهای تصاویر را بهبود می‌بخشد. قابلیت‌های دوربین، بزرگترین نقطه قوت جانشین آیفون ۱۲ به شمار می‌رود که قرار است تا چند هفته دیگر رونمایی شود.

بجز قابلیت‌های دوربین، سری جدید آیفون ارتقا نسبتاً ملایمی خواهد داشت. اپل سال گذشته در طراحی آیفون تغییراتی داد و شبکه بی سیم 5G را به آن اضافه کرد و سخت افزار دوربین را به‌روزرسانی کرد. این شرکت امسال اندازه‌های ۵.۴ اینچ و ۶.۱ اینچ معمولی و اندازه‌های ۶.۱ اینچ و ۶.۷ اینچ مدل پرو و همچنین طراحی آنها را تغییری نمی‌دهد و به همان شکل حفظ می‌کند.

سری جدید آیفون به تراشه A15 سریع‌تر، لبه کوچک‌تر صفحه نمایش و همچنین فناوری صفحه نمایش جدیدی که نرخ رفرش سریع‌تر را برای پیمایش روان تر امکان پذیر می‌کند، مجهز است.

اپل معمولاً مدل‌های جدید آیفون را در سپتامبر رونمایی می‌کند، اما مراسم رونمایی سال گذشته به دلیل مشکلات تولید که ناشی از شیوع کووید ۱۹ بود، تا اکتبر به تأخیر افتاد. اکنون که اپل تاریخ بازگشایی دفاتر خود را چند هفته دیگر عقب انداخته است احتمالاً مراسم رونمایی سری جدید گوشی آیفون مجازی خواهد بود.

این شرکت برای نخستین بار حالت Portrait را سال ۲۰۱۶ در آیفون سون پلاس معرفی کرد که به سرعت محبوب طرفداران این گوشی شد. این قابلیت می‌تواند فرد را در فوکوس واضحی قرار دهد و همزمان زمینه‌ای را که در آن قرار دارد، تار کند. اپل برای سری جدید آیفون قصد دارد تکنیک مشابه را برای ویدئو اضافه کند. این قابلیت در داخل این شرکت "سینماتک ویدئو" نام گرفته است. حسگر عمق آیفون مانند تصاویر، افکت را ایجاد کرده و به کاربران اجازه می‌دهد میزان تاری را پس از ضبط تغییر دهند.

قابلیت ضبط ویدئوی ProRes به کاربران آیفون امکان می‌دهد کلیپ‌هایی با فرمت و کیفیت بالاتر ضبط کنند که به ویرایشگر ویدئو امکان کنترل بیشتری پس از تولید فراهم می‌کند.

این فرمت مورد استفاده ویرایشگرهای ویدئوی حرفه ای در صنعت فیلم سازی قرار دارد و به دلیل سایر فایل بزرگی که دارد، معمولاً برای بازار انبوه نیست. قابلیت ProRes در نسل جدید آیفون با وضوح اچ دی و ۴K ضبط خواهد شد.

اپل سال گذشته قابلیت ProRAW را در گوشی‌های آیفون عرضه کرده بود که به ویرایشگران حرفه ای عکس امکان کنترل بیشتری می‌داد. امکان ضبط ویدئوی ProRes مانند قابلیت ProRAW منحصر به مدل‌های گران قیمت آیفون پرو خواهد بود.

قابلیت دیگر به کاربران اجازه خواهد داد کنترل بهتری روی ظاهر رنگ‌های تصاویر داشته باشد و آنها را در عکس‌هایشان برجسته کند. کاربران می‌توانند از بین چندین سبک از جمله سبکی که رنگ‌ها را گرم‌تر یا سردتر نشان می‌دهد و در عین حال سفیدها را خنثی نگه می‌دارد، برای عکس‌هایشان استفاده کنند. یک گزینه دیگر سایه‌ها را عمیق‌تر و با کنتراست بیشتری نشان می‌دهد. اپل همچنین در حال برنامه ریزی یک استایل متوازن‌تر برای نشان دادن سایه‌ها و رنگهای طبیعی با ظاهر روشن‌تر است.

این قابلیت از فیلترهای استانداردی که در اپلیکیشن دوربین آیفون از سال ۲۰۱۳ وجود دارد، متفاوت خواهد بود و به جای این که از یک فیلتر برای کل عکس استفاده کند، با استفاده از هوش مصنوعی، تغییرات را روی اشیا و افراد در تصاویر اعمال می‌کند.

گوشی‌های جدید آیفون با نام کد دی ۱۶، دی ۱۷، دی ۶۳ و دی ۶۴ تنها دستگاه‌های جدیدی نیست که قرار است در ماه‌های آینده رونمایی شود. اپل سرگرم کار برای عرضه یک مدل ارتقا یافته مک بوک پرو با تراشه‌های طراحی خود این شرکت به نام M1X، یک آی پد مینی بازطراحی شده و یک آی پد ویژه دانش آموزان است. همچنین در حال آماده سازی سری جدید اپل واچ و مدل ارزان‌تر ایرپاد است.

منبع: ایسنا

کد خبر 513799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.