نتایج رتبه‌بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی تا پایان هفته اعلام می‌شود

معاون فرهنگی وزارت بهداشت از اعلام نتایج رتبه بندی دانشگاه های علوم پزشکی تا پایان هفته جاری خبر داد و گفت: دانشگاه هایی که در رتبه های پایین قرار بگیرند، علل کسب رتبه پایین مورد ریشه یابی قرار می‌گیرد و مراکزی که رتبه های بالا را کسب کنند مورد تشویق قرار خواهند گرفت.

به گزارش ایمنا، سیما سادات لاری ضمن بیان این مطلب به تشریح آخرین وضعیت رتبه بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی پرداخت و اظهار کرد: رتبه بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی با این هدف در وزارت بهداشت آغاز شد که دانشگاه‌ها به صورت کاریکاتوری فقط در یک جنبه رشد نکند و همه ارکان این مراکز باید به یک اندازه رشد کند. در واقع در بسیاری از مواقع، جشنواره‌های مختلف در دانشگاه‌ها برگزار می‌شد ولی در نهایت چون در رتبه بندی لحاظ نمی‌شد احساس خوبی به مراکز شرکت کننده نمی‌داد.

معاون فرهنگی وزارت بهداشت با بیان اینکه رتبه بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی عملیاتی شده و نتایج آن تا آخر این هفته اعلام خواهد شد، تاکید کرد: ما این رتبه بندی ها را در هشت آیتم با محورهای مختلف لحاظ کردیم؛ در واقع ما آیتم‌های فرهنگی دانشجویی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه‌ها را در کنار هم قرار دادیم و مورد ارزیابی کلی قرار دادیم.

وی همچنین خاطر نشان کرد: در بُعد انسان سازی و حکمت بنیادی، بررسی جنبه‌های فرهنگی دانشگاه‌ها بسیار پررنگ‌تر دیده شده است ما سه معاونت آموزشی، پژوهشی و فرهنگی وزارت بهداشت را تقسیم بندی کردیم و مورد بررسی قرار دادیم.

لاری با تاکید بر اینکه رتبه بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی در سه سطح "کلان منطقه‌ها" و دانشگاه‌های بزرگ"، "دانشگاه‌های علوم پزشکی مرکز استان و غیر مراکز استان" و "دانشکده‌های علوم پزشکی مستقل" مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: نتایج این نتایج تا پایان هفته جاری اعلام خواهد شد در نظرات سه معاونت وزارت بهداشت در این خصوص جمع‌آوری شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: دانشگاه‌هایی که در رتبه بندی، رتبه‌های برتر را کسب کنند، مورد تشویق قرار خواهد گرفت و دانشگاه‌های رتبه پایین آسیب شناسی می‌شود.

وی با بیان اینکه رتبه بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی هر دو سال یک بار انجام می‌شود، بُعد انسان سازی و حکمت بنیان بودن، بین المللی سازی، پاسخ گویی، سرآمدی و مرجعیت، بُعد فناوری و دانشگاه نسل جدید، مأموریت گرایی، و اجرای مصوبات هیأت امناها از جمله محورهای رتبه بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور دانست.

منبع: ایسنا

کد خبر 513756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.