خودزنی قاتل در محاصره پلیس

کلاهبرداری اینترنتی با ترفند فروش کفش، کشف بیش از دو تن موادمخدر در مرز توسط پلیس، خودزنی قاتل در محاصره پلیس، اعدام عامل قتل زنی در باغ و انهدام باند سارقان ۳۰ میلیاردی را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رئیس پلیس فتا غرب استان تهران از شناسایی و دستگیری فردی که با انتشار آگهی جعلی ترفند فروش کفش قصد فریب کاربران در شبکه‌های اجتماعی را داشت، خبر داد.

سیدنظام موسوی افزود: با مراجعه شهروندی به پلیس فتا مبنی بر کلاهبرداری در فضای مجازی از طریق نشر آگهی جعلی در یکی از شبکه‌های اجتماعی مبنی بر فروش کفش با قیمت مناسب اقدام به دریافت وجوه واریزی از شهروندان کرده و در نهایت راه‌های ارتباطی خود را با کاربران قطع می‌کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع، پس از ثبت شکایت این فرد تحقیقات برای پیگیری پرونده آغاز شد، با انجام اقدامات و روش‌های فنی توسط کارشناسان مشخص شد شخصی با نشر آگهی‌های فریب دهنده در زمینه فروش کفش با قیمت‌هایی دور از انتظار با هدف سو استفاده از اعتماد کاربران شبکه‌های مجازی آنها را ترغیب به خرید کفش می‌کرد که در نهایت با زیر نظر گرفتن فعالیت‌ها و سرنخ‌های به دست آمده، متهم شناسایی و با هماهنگی مراجع قضائی تحت یک عملیات از پیش تعیین شده دستگیر کردند.

رئیس پلیس فتا غرب استان تهران گفت: متهم هدف خود را از ارتکاب جرم انگیزه مالی عنوان کرد که به دلیل مشکلات زیاد دست به چنین عمل مجرمانه زده و ابراز ندامت نکرد، در این خصوص پرونده به همراه متهم برای سیر مراحل قانونی به مراجع مربوطه ارسال شد.

کشف بیش از ۲ تن موادمخدر در مرز توسط پلیس

فرمانده مرزبانی ناجا از کشف بیش از دو تن انواع مواد مخدر توسط مرزداران غیور استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

احمد علی گودرزی در تشریح این خبر اظهار کرد: مرزداران هنگ مرزی سیرکان با اشراف اطلاعاتی و رصد تحرکات در مناطق مرزی، به سرنخ‌هایی از قصد عناصر متجاوز مسلح و قاچاقچیان موادمخدر برای ورود به خاک کشور در منطقه مرزی دست یافتند و با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی، تشدید اقدامات کنترلی را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی مسیرهای تردد قاچاقچیان مشخص شد و مرزبانان مجاهد هنگ مرزی سیرکان در قالب چندین تیم پوششی و عملیاتی با استقرار کمین‌های هدفمند و اجرای طرح مهار، منطقه مورد نظر را در کنترل خود قرار دادند و موفق شدند، محموله موادمخدر را کشف کنند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: قاچاقچیان که قصد داشتند موادمخدر را در فرصتی مناسب وارد کشور کنند به محض مشاهده مرزبانان، اقدام به تیراندازی به سمت آنان کرده و مأموران نیز بلافاصله با اتخاذ موضع و تاکتیک عملیاتی مناسب مقابله به مثل کردند که به علت حجم زیاد آتش هم رزمانم، قاچاقچیان تاب مقابله نداشته و پس از ساعتی درگیری مسلحانه، عرصه را بر خود تنگ دیده و با برجا گذاشتن محموله موادمخدر از محل متواری شدند که در این عملیات ضمن توقیف یک دستگاه خودرو، مقدار یک تن و ۱۰ کیلوگرم انواع موادمخدر شامل ۹۵۰ کیلوگرم مرفین و ۶۰ کیلوگرم تریاک از قاچاقچیان کشف شد.

وی با اشاره به دو عملیات دیگر در منطقه مرزی سراوان و میرجاوه اظهار کرد: در دو عملیات مقتدرانه دیگر، مرزبانان هنگ مرزی سراوان و میرجاوه در درگیری با سوداگران مرگ موفق شدند ضمن توقیف یک دستگاه خودرو، مقدار ۶۸۳ کیلوگرم تریاک و ۳۳۵ کیلوگرم حشیش را کشف کنند.

خودزنی قاتل در محاصره پلیس

رئیس پلیس شهرستان آبادان گفت: در پی گزارش فوریتی پلیس ۱۱۰ مبنی پیدا شدن جسد جوان ۲۹ ساله‌ای در یکی از مناطق آبادان بلافاصله مأموران کلانتری ۱۱ ولیعصر به همراه تیم ویژه جنایی در صحنه حاضر، مشخص شد جسد متعلق به فردی ۲۹ ساله با ضربات چاقو به قتل رسیده و قاتل از صحنه متواری شد.

حسین زلقی افزود: در تحقیقات میدانی و اطلاعاتی پلیس مبارزه با جرایم جنایی مشخص شد، قاتل و مقتول از قبل یکدیگر اختلافات شخصی داشتند، فرد قاتل به عنوان مسافر سوار بر خودرو پراید مقتول شده و در فرصت مناسب در یکی از مناطق حاشیه و خلوت آبادان، ضمن به قتل رساندن مقتول با ضربات چاقو، خودروی ایشان را نیز به سرقت برده است.

وی تصریح کرد: تلاش مأموران آگاهی در جهت شناسایی قاتل فراری ادامه داشته تا اینکه شامگاه گذشته، مخفیگاه وی را شناسایی، ضمن هماهنگی قضائی برای دستگیری وی اقدام، ابتدا خودروی مقتول در حیاط منزل فرد قاتل کشف، سپس متهم در جهت جلوگیری از دستگیری وی، اقدام به خودزنی با چاقو از ناحیه دست چپ کرده، بلافاصله دستگیر و جهت مداوا به بیمارستان منتقل شد.

رئیس پلیس آبادان با بیان اینکه علیه متهم پرونده قضائی تشکیل و به دادسرا ارسال شد، گفت: از دستگاه محترم قضا انتظار می‌رود با حاملان سلاح سرد برخورد قاطع و قانونی داشته باشد.

اعدام عامل قتل زنی در باغ

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اسفراین از اجرای یک فقره حکم قصاص نفس در این شهرستان خبر داد.

نادرنژاد اقداش درباره جزئیات وقوع اظهار کرد: پس از وصول گزارش اعلام مفقودی زن ۳۱ ساله در اسفند ماه سال ۱۳۹۶ از سوی خانواده وی و تشکیل پرونده قضائی، بررسی‌های اولیه و تحقیقات میدانی، پرده از وقوع یک جنایت برداشت تا اینکه پس از چند روز تحقیقات مقدماتی و تکمیلی، سرانجام محکوم علیه شناسایی و پس از دستگیری، به ارتکاب جنایت اعتراف کرد.

وی مهمترین انگیزه و علت ارتکاب قتل توسط محکوم علیه را سرقت طلاها و جواهرات مقتوله دانست و گفت: حسب قرائن و شواهد موجود، این انگیزه باعث شد تا محکوم علیه با طرح‌ریزی نقشه قبلی به منظور سرقت، مقتوله را در داخل باغی بی هوش و سپس طلاهای وی را سرقت می‌کند. برای از بین بردن آثار جرم نیز اقدام به مثله کردن و سوزاندن جسد می‌کند.

دادستان اسفراین در خصوص عناوین مجرمانه منتسب به متهم تصریح کرد: محکوم علیه متعاقب اتمام مراحل مختلف دادرسی به موجب دادنامه صادره از شعبه اول دادگاه کیفری استان به یک فقره قصاص نفس با اخذ تفاضل دیه و به علاوه از حیث جنبه عمومی جرم سرقت مقرون به آزار نیز به ۱۰ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق و همچنین از جهت جنایت بر میت به لحاظ قطع هر دو پا و سوزاندن جسد به تحمل ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد که در پایان با تأیید رأی بدوی در شعبه سیزدهم دیوان عالی کشور، همه چیز مهیای اجرای حکم شد.

انهدام باند سارقان ۳۰ میلیاردی

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری سرکرده باند سه نفره سارقانی که بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال طلا و جواهرات از منازل جنوب شهر اصفهان سرقت کرده بودند خبر داد.

حسین تُرکیان خاطرنشان کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان جنوب شهر اصفهان مبنی بر سرقت پول نقد، طلا و جواهرات از منزل وی موضوع شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان افزود: کارآگاهان پس از بررسی علمی و تخصصی صحنه جرم و جمع‌آوری مدارک و مستندات لازم دریافتند که این سرقت توسط سه نفر از افراد سابقه دار که با همدستی یکدیگر باند مجرمانه‌ای را تشکیل دادند رخ داده است.

وی خاطر نشان کرد: کارآگاهان پس از شناسایی هویت اصلی سرکرده این باند سرقت، اقدامات لازم در خصوص دستگیری وی را انجام داده و طی هماهنگی با مقام قضائی این فرد را طی عملیاتی منسجم و ضربتی در مخفیگاه خود دستگیر کردند.

تُرکیان گفت: این سارق پس از دستگیری در تحقیقات صورت گرفته علی رغم اینکه از بیان حقیقت خودداری می‌کرد اما در نهایت پس از رویارویی با مدارک و مستندات وقوع سرقت‌ها لب به اعتراف باز کرده و به ۸ فقره سرقت منزل در محدوده جنوب شهر اصفهان اقرار کرد.

کد خبر 513703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.