دانشگاه شهرکرد یکی از دانشگاه‌های تاثیرگذار در سطح کشور است

رئیس دانشگاه شهرکرد گفت: دانشگاه شهرکرد جز دانشگاه‌های تاثیرگذار در سطح کشور است.

به گزارش ایمنا، سعید کریمی، امروز _ سه‌شنبه ۱۹ مردادماه_ در نشست با اصحاب رسانه و مطبوعات استان به مناسبت روز خبرنگار، اظهار کرد: در حال حاضر بالغ بر هفت دانشجو، بیش از ۳۵۰ عضو هیأت علمی ثابت و ۱۲۰ عضو هیأت علمی حق‌التدریس دارد.

وی افزود: در این دانشگاه، دانشجویان در حدود ۱۸۰ رشته گرایش در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی و دستیاری مشغول تحصیل هستند.

کریمی تصریح کرد: دانشگاه شهرکرد دارای سه پردیس است که در شهرکرد، فارسان و بروجن قرار دارند.

وی ادامه داد: دانشگاه شهرکرد دارای هفت دانشکده اعم از کشاورزی، منابع طبیعی و علوم زمین و فنی مهندسی است که حائز اهمیت بوده و جز دانشکده‌های تأثیرگذار در سطح کشور هستند.

کریمی تاکید کرد: دانشگاه شهرکرد در راستای سیاست‌های وزارت علوم در تمامی ابعاد از تأثیرگذاری در جامعه، امور پژوهشی، آموزشی و.... تأثیرگذار است، همچنین دانشگاه در حوزه دامپزشکی در سطح کشور و منطقه حرفی برای گفتن دارد.

وی تصریح کرد: در حوزه عمرانی در دولت تدبیر و امید، پژوهشکده زیست فناوری تکمیل شد تا نتیجه تحقیقات جاری‌سازی شده و مشکلی از جامعه حل شود این پژوهشکده دارای ۹۰۰ مترمربع فضا است که برای تکمیل آن بالغ بز ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شد.

کریمی با بیان اینکه ساختمان مرکزی دانشگاه شهرکرد با کمک خیرین ۱۵ درصد پیشرفت داشت و امید در آینده تکمیل شود، اظهار کرد: فرسودگی موتورخانه که بیش از ۳۰ سال کار می‌کرد و با پیگیری یک موتورخانه جدید احداث شد.

وی ادامه داد: در دولت تدبیر و امید ساختمان کتابخانه مرکزی دانشگاه شهرکرد با شش میلیارد تومان هزینه به اتمام رسید، همچنین ساختمان فرسوده دانشکده کشاورزی دانشگاه شهرکرد که جان افراد و کارکنان در خطر بود با هزینه ۶۰ میلیون ریال تومان مقاوم سازی شد.

کریمی پیگیری مداوم مصوبات وزرات بهداشت و اجرایی کردن دستورات مربوطه، ضد عفونی کردن ساختمان‌های اداری، خوابگاه‌ها و اماکن ورزشی به طول مستمر و رعایت فاصله گذاری در محل کار جهت جلوگیری از تجمع ارباب رجوع از جمله اقدامات انجام شده در حوزه کنترل کرونا برشمرد.

وی عنوان کرد: با خشکسالی‌ها برای تأمین آب فضای سبز دانشگاه به سمت جمع‌آوری آب‌های سطحی حرکت شد.

رئیس دانشگاه شهرکرد قرارگیری دانشگاه شهرکرد در جمع مؤثرترین دانشگاه‌های مهندسی دنیا، قرار گرفتن در فهرست دانشگاه‌های یک درصد برتر دنیا، جایگاه هجدهم دانشگاه‌های دارای بیشترین مقالات یک درصد برتر جهان را برخی از دستاوردهای علمی پژوهشی این دانشگاه عنوان کرد.

کد خبر 513670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    0 0
    تشکر از مدیریت خوب دانشگاه جناب آقای کریمی