سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی؛ وزیر احتمالی بهداشت کیست؟ + بیوگرافی

احتمالی‌ترین ترکیب کابینه رئیسی روز گذشته توسط خبر فوری منتشر شد که نام سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم در آن به چشم می‌خورد. زندگینامه، سوابق اجرایی، افتخارات و جهت‌گیری سیاسی وی مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، طی چند روز گذشته حدس و گمان‌های زیادی درباره وزرای پیشنهادی دولت حجت‌الاسلام رئیسی سر زبان‌ها افتاده است، اما یکی از افراد ثابت در این لیست‌ها، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نماینده یازدهم، خراسان رضوی (مشهد / کلات)، ریاست دانشگاه علوم پزشکی سمنان بوده و دکترای پزشکی (جراح گوش، حلق و بینی) است که به عقیده بسیاری به عنوان وزیر بهداشت پیشنهاد می‌شود.

زندگینامه سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی؛ وزیر احتمالی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی (زاده ۲۵ فروردین ۱۳۵۰) پزشک، سیاستمدار اصولگرا و نماینده مشهد در دوره هشتم، نهم، دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی است که در دوره‌های نهم و دهم به عنوان دبیر، عضو هیأت رئیسه مجلس بود و در دوره یازدهم، تا خرداد ۱۴۰۰، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی بود و هم‌اکنون نیز نماینده مجلس است. او متخصص گوش و حلق و بینی است و پیش از نمایندگی مجلس، ریاست دانشگاه علوم پزشکی سمنان را برعهده داشت.

وی از خویشاوندان سید حسن قاضی‌زاده هاشمی (پسر عمو) و سید احسان قاضی‌زاده هاشمی (برادر) است.

جهت‌گیری سیاسی سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی؛ وزیر احتمالی بهداشت

وی که از لحاظ سیاسی اصولگرا است و به اعتقاد بسیاری از سیاسیون در دولت سیزدهم مسئولیتی همچون وزارت بهداشت را بر عهده خواهد گرفت و از زمان تشکیل جبهه پایداری، به عضویت این جبهه درآمد و در فاصله سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۳ سخنگوی آن بود اما از جبهه پایداری جدا شد. قاضی‌زاده هم‌اکنون عضو شورای مرکزی حزب اسلامی قانون است.

قاضی‌زاده هاشمی در سال ۱۳۸۶ از حوزهٔ انتخابیه مشهد توانست به دورهٔ هشتم مجلس شورای اسلامی راه پیدا کند همچنین در دوره‌های نهم، دهم و یازدهم نیز از همین حوزهٔ انتخابیه به مجلس راه پیدا کرد. وی در دوره‌های نهم و دهم مجلس شورای اسلامی، دبیر هیئت رئیسه مجلس و در دورهٔ یازدهم، تا خرداد ۱۴۰۰ نایب رئیسی اول مجلس را بر عهده داشت.

کارنامه علمی سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی؛ وزیر احتمالی بهداشت

دکتری پزشکی دانشگاه مشهد، متخصص جراحی گوش و حلق و بینی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

عضویت در کمیسیون‌های مجلس سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی؛ وزیر بهداشت

عضو کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس، عضو کمیسیون بهداشت و درمان، عضو کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس نیز بوده است.

سوابق اجرایی سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی؛ وزیر بهداشت

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی و نماینده مشهد در دوره هشتم، نهم، دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی، معاون درمان بنیاد جانبازان خراسان، عضو هیأت امنا مرکز قلب شهید رجایی، دانشگاه علوم پزشکی قم و دانشگاه علوم پزشکی مشهد، عضو شورای کارگروه تعیین صلاحیت عمومی هیأت جذب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، عضو شورای معین آموزش تخصصی کشور، عضو کار گروه ویژه تدوین راهکارهای اجرایی سیاست‌های کلی سلامت، عضو کمیته سیاست‌گذاری بخش بهداشت، عضویت در شورای راهبردی سلامت و رفاه مرکز پژوهش‌های مجلس، عضو شورای سیاست‌گذاری بخش سلامت، عضو کمیته مشورتی برنامه ششم توسعه، عضویت در کمیته سلامت مجمع تشخیص مصلحت نظام به مدت سه سال، مشاور وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی بوده است.

کد خبر 513586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • حمید IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    0 0
    جناب دکتر عین الهی وزیر بهداشت خواهد شد