آخرین جزئیات انتخاب شهردار اراک

رئیس شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه هیچ قولی برای شهرداری اراک به کسی نداده‌ایم و تنها توانمندی فرد برای ما اهمیت دارد، گفت: پس از رسیدن به جمع‌بندی در زمان مناسب، شهردار جدید را پس از طی فرایند مورد نظر معرفی خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدوحید میرنظامی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اراک اظهار کرد: رسالت اولیه جامعه خبری، انعکاس صادقانه و واقعی اخبار و اطلاعات در راستای پاسداشت حقوق عمومی است، در واقع این حق شهروندان است که نسبت به حقوق عمومی خود آگاه باشند.

وی با اشاره به اینکه اعضای شورای ششم افرادی رسانه‌ای و از فعالان فرهنگی و اجتماعی بوده و هستند، افزود: انتظار می‌رود در خصوص شورا نیز رسانه‌ها ضمن انعکاس واقعیت‌ها، انتقاد منصفانه، عالمانه و مشفقانه را نیز فراموش نکنند و همگی در راستای استیفای حقوق عمومی اقدام کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه مجموعه مسائل مبتلابه مدیریت شهری بسیار گسترده است و نمی‌توان به همه این مسائل به صورت جامع و در آن واحد رسیدگی کرد، اولویت بندی را روشی عقلانی در رسیدگی به امور دانست و تصریح کرد: «شهر را با هم بسازیم» شعار شورای ششم است و برای تحقق این مهم برخورداری از نگاه متوازن امری ضروری است. در ادوار گذشته گاهی نگاه شهرداران به مسائل شهری تک بعدی یا دو بعدی بوده است در حالی که در این خصوص یک نگاه متوازن و متعادل نیاز است و باید به همه مباحث مدیریت شهری توجه داشت.

وی با بیان اینکه معدل تحصیلی و جایگاه علمی اعضای شورای ششم از تمامی دوره‌های گذشته بالاتر است و بر این اساس نگاه آنها به مسائل، علمی و مبتنی بر نظم و اولویت بندی است، گفت: نکته حائز اهمیت این است که منابع و زمان، محدود و نیازها نامحدود هستند و در چنین شرایطی حتماً باید اولویت بندی را در اقدامات مد نظر داشت. رؤسای کمیسیون‌ها افرادی متخصص و قوی هستند و با توجه به تجربیات و اندوخته‌های قبلی متولی هر یک از کمیسیون‌ها شده‌اند و با رعایت اولویت بندی به همه موارد به صورت جامع خواهند پرداخت.

میرنظامی یکی از وجوه تمایز شورای ششم با شوراهای قبلی را رویکرد اجتماعی و فرهنگی اعضا عنوان کرد و ادامه داد: در این دوره نگاه اعضای شورا که افرادی دارای دیدگاه فرهنگی اجتماعی هستند، علاوه بر توجه به مواردی همچون طرح جامع شهر اراک و پروژه‌های عمرانی به عنوان سخت افزارهایی که برای زیست شهری مورد نیاز هستند، توجه ویژه و پررنگ‌تر به مباحث اجتماعی و شهری است که در دوره‌های گذشته مغفول مانده و توجه لازم به آنها نشده است.

میرنظامی درخصوص سیاست‌های شورای ششم در بحث انتخاب شهردار گفت: گرفتاری که در بحث انتصاب‌ها نه فقط در شوراهای اسلامی و شهرداری، بلکه در بخش‌های مختلف کشور وجود دارد این است که گاه افرادی با یک دلیل و حتی در برخی موارد بی دلیل منصوب می‌شوند و پس از مدتی باید هزار و یک دلیل برای برکناری آنها آورد و این یکی از چالش‌های مدیریتی در کشور است.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت برای کسی مالکیت ایجاد نمی‌کند، همه خدمتگزارند و ماموریت‌هایی دارند، افزود: یکی از چالش‌های موجود در کشور ما ضعف در تربیت نیروی انسانی است برای مثال در حال حاضر با تغییر دولت، یکی از چالش‌های جدی پیش‌روی دولت جدید، کمبود افراد کادرسازی شده است و در واقع به تربیت منابع انسانی در دوره‌های مختلف توجه نشده و شهرداری یکی از این عرصه‌هاست.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه وقتی انتصاب افراد بدون در نظر گرفتن شایستگی باشد، برداشتن فرد از یک پست هم سخت خواهد بود گفت: اگر فردی صالح باشد و تعلق خاطر به پست و مقام نداشته باشد وابستگی به شغل و مقام هم ندارد. شورای ششم به دنبال بی ثباتی در مدیریت شهری نیست و در خصوص شاخص‌های شهردار و برنامه مدیریت شهری از قبل تبادل نظر و آرا داشته‌ایم. پیگیر انتخاب شهرداری هستیم که بتوانیم چهار سال مدیریت شهری را به او بسپاریم، در واقع در بحث انتخاب شهردار به دنبال ثبات مدیریت و انتخاب فردی هستیم که دارای رویکرد اجتماعی و فرهنگی باشد.

میرنظامی با بیان اینکه شورای جدید در خصوص انتخاب شهردار نگاه ویژه‌ای دارد و از آنجا که رویکرد اجتماعی و فرهنگی را دنبال می‌کنیم باید شهرداری را انتخاب کنیم که متناسب با این رویکرد حرکت کند، افزود: کسی را می‌خواهیم که نگاه متوازن داشته باشد و در عین حال که پروژه‌های عمرانی را دنبال می‌کند به مسائل اجتماعی و فرهنگی هم نگاه ویژه داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه اعضای شورا با قدرت از سرپرست جدید شهرداری حمایت خواهد کرد و مسئولان اجرایی و شهری این را بدانند که شورای جدید از او حمایت می‌کند، اظهار کرد: در انتخاب شهردار تلاش می‌کنیم کسی را انتخاب کنیم که در تراز شهرمان باشد.

میرنظامی با بیان اینکه فعلاً گزینه‌ای مد نظر ما نیست، اظهار کرد: فراخوانی در این زمینه منتشر شده است که بر اساس آن از فرهیختگان مدیریت شهری خواسته شده است که یا خود را برای پست شهرداری اراک معرفی کنند یا کسانی را برای تصدی این پست معرفی کنند. پس از این مرحله این افراد غربالگری خواهند شد و در نهایت وقتی به چند گزینه اصلی رسیدیم، با آنها مذاکره می‌کنیم هر کسی که توانمندی اداره شهر را داشته باشد و پاسخگوی مطالبه‌گری شورا باشد و منافع مردم را تأمین کند به عنوان شهردار انتخاب خواهد شد.

وی بومی بودن را یک اولویت در انتخاب شهردار عنوان کرد و افزود: هیچ بازه زمانی را برای انتخاب شهردار در نظر نداریم. هیچ قولی برای شهرداری اراک به کسی نداده‌ایم و تنها توانمندی فرد برای ما اهمیت دارد. پس از رسیدن به جمع بندی در زمان مناسب، شهردار جدید را پس از طی فرایند مورد نظر معرفی خواهیم کرد.

کد خبر 513573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.