وضعیت حمل‌ونقل عمومی مشهد اسفناک است/ با اهمال‌کاری در برابر کرونا برخورد می‌شود

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر مشهد گفت: حفظ جان شهروندان دغدغه ما است و هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی شناخته شود مستوجب مجازات خواهد بود.

هاشم دائمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص وخامت اوضاع شیوع کرونا در شهر مشهد اظهار کرد: وضعیت شیوع کرونا در مشهد بحرانی است و موج سهمگین پنجم با قدرت بالا در حال انتشار است.

وی افزود: در نامه‌ای خطاب به رئیس شورای اسلامی شهر مشهد خواستار اتخاذ تدابیر لازم در جهت کنترل شیوع این ویروس شدم. علی‌رغم تمام اعلان‌ها و هشدارها شاهد وضعیت اسفناک رعایت نشدن شیوه نامه‌های بهداشتی و نبود فاصله گذاری متناسب اجتماعی در حوزه حمل و نقل عمومی  هستیم که باعث شیوع و گسترش بیشتر ویروس در شهر است.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: به استناد قانون و منشور حقوقی شهرنشینی مشهد، شهرداری مکلف به اتخاذ تدابیر و اعمال محدودیت‌های لازم در جهت حفظ و حمایت از جان و امنیت مردم است.

وی ادامه داد: حفظ جان شهروندان دغدغه ما است. به موجب ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی شناخته شود مستوجب مجازات خواهد بود و قطعاً با مدیرانی که با اهمال کاری در مقابله با کرونا کوتاهی یا ترک فعل کرده‌اند طبق قانون برخورد خواهد شد.

دائمی خاطر نشان کرد: با پیگیری‌های بسیار در این چند روز مبنی بر قرنطینه مشهد و مطرح کردن این شرایط در صحن علنی شورا، با خبر شدم که استاندار دستور منع ورود به استان خراسان را صادر کرده است.

کد خبر 513505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.