رهایی از مشکل خاموشی با صرفه‌جویی ۲۰ درصدی مصرف برق

مدیرعامل شرکت شبکه برق ایران گفت: اعمال ۲۰ درصد صرفه جویی از سوی مشترکان کاهش مشکلات برقی را به همراه دارد.

به گزارش ایمنا، مصطفی رجبی مشهدی اظهار کرد: رعایت ۲۰ درصدی صرفه جویی معادل ۵ هزار مگاوات تولید برق است که این میزان سبب خواهد شد این روزها بدون مشکل سپری شود.

وی میزان مصرف برق در بخش صنعت را ۳۵ درصد و بخش خانگی را ۳۲ درصد عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: اما این ایام به دلیل افزایش دمای هوا مصرف برق بخش خانگی تا ۵۰ درصد اضافه شده است.

سخنگوی صنعت برق میزان مصرف روشنایی‌های معابر را ۱.۲ درصد اعلام کرد که با اعمال محدودیت در روشنایی معابر کمی کاهش یافته است.

رجبی مشهدی با بیان اینکه بخش خانگی به دلیل افزایش دمای هوا استفاده از وسایل سرمایشی را که حدود ۲۵ هزار مگاوات مصرف برق دارند افزایش داده است، افزود: اگر ۲۰ درصد در این بخش صرفه جویی شود مشکلات برقی کاهش خواهد یافت.

وی با تاکید بر اینکه امروز یک پیک مصرف قابل توجه به میزان ۶۵ هزار و ۹۳۵ مگاوات داشتیم در حالی که پارسال در همین مدت ۵۵ هزار بود که نشان از رشد ۱۰ هزار مگاواتی دارد، خاطرنشان کرد: امسال اغلب نقاط کشور شاهد افزایش دما بوده که همین امر استفاده از وسایل سرمایشی را بیشتر کرده است.

مدیرعامل شرکت شبکه برق ایران افزود: ساعت ۱۲ تا ۱۸ استفاده از این وسایل فشار بر شبکه برق و نیروگاه‌ها را دوچندان می‌سازد، بنابراین لازم است در این ساعت‌ها از دور کند کولر آبی و تنظیم دمای کولرهای گازی روی ۲۶ درجه استفاده کرد.

وی با بیان اینکه سال گذشته حدود ۶۰ هزار مگاوات برق تولید شد، گفت: پیک بار ۵۸ هزار و ۲۵۶ مگاوات بود که بدون هیچ مشکلی سپری شد.

رجبی مشهدی ادامه داد: امسال با ایجاد محدودیت حدود چهار هزار مگاواتی در نیروگاه‌های برق آبی که سال گذشته ۱۰ هزار مگاوات از ظرفیت آنها استفاده می‌شد و امسال حدود ۶ هزار مگاوات شده و با وجود ایجاد دو هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی جدید امکان تأمین برق مورد نیاز فراهم نیست.

منبع: ایرنا

کد خبر 513480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.