انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۰ تمدید شد

سازمان سنجش آموزش کشور مهلت انتخاب رشته متقاضیان آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی را تا پنجشنبه _۲۱ مردادماه_ تمدید کرد.

به گزارش ایمنا، کنکور ۱۴۰۰ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از نهم تیر ماه سال جاری همزمان در ۴۱۴ شهرستان و ۳۵۲۲ حوزه امتحانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز شد و فرآیند برگزاری آن به مدت چهار روز ادامه داشت. انتخاب رشته متقاضیان این آزمون که از روز پنج شنبه _۱۴ مردادماه_ آغاز شده بود، قرار بود امروز به پایان برسد که این مهلت تا پنج‌شنبه _۲۱ مردادماه_ تمدید شد.

بیشتر بخوانید:

دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ نیز اصلاح شده و داوطلبان می‌توانند بر اساس اصلاحات جدید نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند و در صورت نیاز، اطلاعات انتخاب رشته خود را ویرایش نمایند.

در کنکور ۱۴۰۰ تعداد ۶۶۲ هزار و ۱۱۴ داوطلب زن و ۴۴۹ هزار و ۷۰۴ داوطلب مرد ثبت نام کردند که برای آنها با احتساب گروه آزمایشی دوم برخی داوطلبان، تعداد یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۹۳۱ کارت ورود به جلسه صادر شد.

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، ظرفیت‌های پذیرش دانشجو در کنکور ۱۴۰۰ تقریباً به اندازه سال گذشته است، به نحوی که سال ۹۹ حدود یک میلیون نفر در کلیه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی پذیرش شدند و امسال نیز بالغ بر یک میلیون و ۹۰ هزار داوطلب پذیرش می‌شوند.

منبع: ایسنا

کد خبر 513420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.