قتل همسر در خواب با چاقوی آشپزخانه

کشف ۵۸ قبضه سلاح غیرمجاز، سرقت ۸۰ میلیونی طلاهای شوگرمامی، انهدام باند سارقان مسلح از کارخانه صابون‌سازی، قتل همسر در خواب با چاقوی آشپزخانه و سلاخی مرد جوان وسط خیابان را در بسته حوادث بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از انهدام یک باند توزیع سلاح و کشف ۵۸ قبضه کلت در کرمانشاه با تلاش مأموران پلیس خبر داد.

علی‌اکبر جاویدان اظهار کرد: پس از اطلاع مأموران پلیس امنیت عمومی از فعالیت اعضای یک باند توزیع اسلحه و اینکه قصد انتقال تعداد قابل توجهی سلاح از مرزهای غربی به داخل استان را دارند، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی مسیر حرکتی خودرو پراید قاچاقچیان در محورهای "اورامانات" شده و پس از مدتی تعقیب نامحسوس در فرصتی مناسب نسبت به توقیف آن اقدام کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در بازرسی‌های انجام گرفته ۵۸ قبضه سلاح غیرمجاز به همراه ۱۱۶ تیغه خشاب کشف شد و دو نفر در این رابطه دستگیر و به دستگاه قضائی جهت صدور حکم لازم معرفی شدند.

وی با اشاره به کشف ۹۸۹ قبضه سلاح جنگی و شکاری طی سال جاری گفت: ۱۴ هزار و ۵۱۶ عدد فشنگ نیز در این راستا کشف شده است.

جاویدان از انهدام ۵ باند و کشف ۱۱ محموله سلاح غیرمجاز خبر داد و گفت: با تلاش مأموران ۱۴ نفر از اعضای باندهای متلاشی شده هم دستگیر و تحویل مراجع قضائی شده‌اند.

سرقت ۸۰ میلیونی طلاهای شوگرمامی

نتیجه دوستی اینستاگرامی زنی ۵۵ ساله با مردی غریبه منجر به اذیت و آزار و سرقت ۸۰ میلیون طلا و جواهراتش شد.

پرونده‌ای با عنوان سرقت به عنف طلا، جواهر و اذیت و آزار شاکی در دادسرای مشهد مطرح و در پی آن شاکی پرونده که زنی ۵۵ ساله و ساکن خیابان طبرسی بود در اظهارات خود مدعی شد زنگ خانه به صدا درآمد و من در را باز کردم، همزمان فردی که حدود ۳۰ ساله بود و با خود سلاح سرد همراه داشت، خودش را داخل خانه انداخت و شروع به تهدید کرد که اگر ساکت نباشی تو را خواهیم کشت. پشت سر این فرد و با فاصله کمی نفر دوم هم وارد خانه شد و در را بست. آن‌ها من را به یکی از اتاق‌ها کشانده و دست و پای من را با روسری و جوراب و دهانم را هم با چسب پهن بستند.

آن‌ها من را مورد اذیت و آزار قرار داده و از این اقدام شیطانی هم فیلم گرفتند. کمی بعد یکی از آن‌ها گردنبند، گوشواره و النگوهای من را که حدود ۸۰ میلیون تومان ارزش داشت به زور سرقت و من را هم به همان حال رها کردند و متواری شدند. هر طور بود دست و پایم را باز کردم و ماجرا را به پلیس اطلاع دادم.

متهم در حالی که مدعی بود سارقان شیطان‌صفت را نمی‌شناسد در ادامه اظهار کرد آن‌ها سر و صورت خود را پوشانده بودند. از همین رو بازپرس پرونده دستور آغاز تحقیقات دقیق پلیسی را صادر کرد و مأموران انتظامی هم بررسی زوایای تاریک ماجرا را در دستور کار قرار دادند.

در ادامه متهم دیگر پرونده هم در حوالی شهر گرگان رد زنی و او هم دستگیر و به مشهد منتقل شد. فرایند رسیدگی قضائی پرونده در دادسرا به اتمام رسید و برای متهمان کیفرخواست صادر و پرونده برای طی شدن دیگر مراحل قضائی هفته گذشته روی میز قاضی «مهدی ترابیان» رئیس شعبه ۱۴۴ دادگاه کیفری دو مشهد قرار گرفت.

بازهم تمامی مراحل وقوع جرم توسط مقام قضائی مورد رسیدگی قرار گرفت و اظهارات متهمان بارها شنیده و از خود دفاع کردند و در نهایت رأی پرونده صادر شد. از همین رو و با نظر مقام قضائی هر دو نفر که به اتهام مشارکت در سرقت مقرون به آزار طلاجات شرکت داشتند با توجه به شیوه زیان‌بار جرم به چهار سال حبس تعزیری و تحمل ۷۴ ضربه شلاق محکوم شدند.

انهدام باند سارقان مسلح از کارخانه صابون‌سازی

فرمانده انتظامی خرمشهر گفت: در پی یک فقره سرقت مسلحانه از کارخانه صابون سازی در شهرستان خرمشهر، با توجه به اهمیت موضوع، شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

کاظمی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی و پلیسی در ارتباط با این سرقت، باند چهار نفره سارقان را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

وی ادامه داد: مأموران پلیس در بازرسی از مخفیگاه سارقان یک قبضه اسلحه کلاش به همراه یک تیغه خشاب و ۳۰ فشنگ جنگی مربوطه و دو قبضه سلاح شکاری به همراه ۴۵ فشنگ شکاری کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خرمشهر گفت: متهمان دستگیر شده ضمن اعتراف به بزه انتسابی، پس از تشکیل پرونده راهی مراجع قضائی شدند.

قتل همسر در خواب با چاقوی آشپزخانه

رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان غربی از دستگیری و شناسایی زنی که در ارومیه همسرش را به قتل رسانده بود، در کمتر از دو ساعت خبر داد.

شکری در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره قتل فردی مذکر حدوداً ۳۲ ساله در ارومیه اکیپی از کارآگاهان اداره جنایی و تشخیص هویت بلافاصله به محل وقوع جرم اعزام شدند.

وی افزود: در بررسی اولیه برابر اعلام همسر مقتول مشخص شد در خواب توسط شخصی ناشناس که وارد منزل شده بود به قتل رسیده و به جهت حساسیت موضوع رسیدگی به آن در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه در تحقیقات اولیه مشخص شد مقتول با استفاده از کارد آشپزخانه به قتل رسیده است، ادامه داد: کارآگاهان با بررسی صحنه قتل، جسد و آلت قتاله به همسر مقتول و مادرش مظنون و آنها را با هماهنگی قضائی جهت بررسی تخصصی به پلیس آگاهی دلالت کردند، همسر مقتول در بازجویی‌های اولیه منکر قتل همسرش شد که نهایتاً در مواجهه با دلایل، مدارک و مستندات کافی به جرم ارتکابی خود به انگیزه اختلاف خانوادگی با همسرش اعتراف کرد.

سلاخی مرد جوان وسط خیابان

رئیس پلیس آگاهی استان البرز گفت: فردی که در یک درگیری خیابانی به وسیله سلاح سرد یک جوان ۲۳ ساله را به قتل رسانده بود، در کمتر از شش ساعت دستگیر شد.

محمد نادربیگی اظهار کرد: وقوع یک فقره قتل در یک درگیری خیابانی در خیابان برغان کرج به مرکز پیام پلیس آگاهی اعلام و بلافاصله کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی به محل اعلامی اعزام شدند.

وی افزود: کارآگاهان در بررسی‌های اولیه صحنه جرم متوجه شدند که به دلیل نامشخصی یک جوان ۲۳ ساله در یک درگیری خیابانی توسط فردی ناشناس به وسیله چاقو از ناحیه شکم مجروح و به بیمارستان منتقل شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز با اشاره به فوت شدن مقتول در بیمارستان به دلیل شدت صدمه وارده، اظهار کرد: بلافاصله تحقیقات کارآگاهان در زمینه شناسایی قاتل آغاز و در همان ساعات اولیه هویت نامبرده شناسایی و با رد زنی او در اطراف محل وقوع قتل، در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

وی با اشاره به اقرار صریح متهم به قتل مقتول به دلیل اختلافات مالی، تصریح کرد: در این زمینه پرونده تشکیل و برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی ارسال شد.

کد خبر 513413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.