آیا افزایش فاصله بین دو دوز واکسن کرونا نگران کننده است؟

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که افزایش فاصله بین دو دوز واکسن کرونا باعث ایجاد ایمنی بیشتر و طولانی‌تر می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، افرادی که نمی‌توانند دوز دوم واکسن کووید -۱۹ را در زمان تعیین شده دریافت کنند، نباید نگران باشند زیرا ممکن است افزایش فاصله بین دریافت دو دوز مزایایی نیز داشته باشد برای نمونه، دو دوز واکسن فایزر باید با فاصله سه هفته تزریق شود اما این مدت زمان می‌تواند تا هشت هفته نیز افزایش پیدا کند.

محققان معتقدند که افزایش فاصله بین دو دوز واکسن کرونا ممکن است ایمنی بیشتری ایجاد کند و افراد را برای مدت زمان طولانی‌تر در برابر ابتلای بیماری کووید -۱۹ ایمن کند البته این موضوع بدان معنا نیست که فاصله سه هفته‌ای بین دریافت دو دوز واکسن کرونا ایمنی کافی در برابر بیماری را ایجاد نخواهد کرد.

به گفته متخصصان، افزایش فاصله بین دو دوز واکسن کرونا ممکن است باعث تولید آنتی بادی بیشتر در بدن افراد شود حتی احتمال دارد که ایمنی ایجاد شده در بدن افراد به مدت طولانی‌تری ماندگار باشد. محققان اعلام کرده‌اند که فاصله دو تا سه هفته‌ای بین دریافت واکسن‌ها بسیار ایده‌آل است بنابراین توصیه شده است که افراد در صورت امکان در زمان تعیین شده دوز دوم واکسن کرونا را تزریق کنند تا سریع‌تر در برابر ابتلای بیماری کووید -۱۹ ایمن شوند.

کد خبر 513358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.