لزوم صرفه‌جویی در مصرف برق

مدیر عامل شرکت توانیر گفت: اختلال در تامین برق صنایع فولادی منجر به اختلال در تولید اکسیژن بیماران کرونایی خواهد شد، بنابراین خاموش کردن یک لامپ اضافه کمک شایان توجهی برای عبور از موج کرونا خواهد بود و مجبور نمی‌شویم خاموشی زمان‌بندی شده طی روزهای آینده اعمال کنیم.

به گزارش ایمنا، محمدحسن متوالی زاده در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه امسال سال بسیار سختی برای صنعت برق بود، اظهار کرد: گرما و خشکسالی بی سابقه و مصرف بالای برق چالش‌هایی برای ما و برخی اوقات محدودیت و مزاحمت‌هایی برای مردم ایجاد شد که لازم است عذرخواهی کنم.

وی افزود: مردم اطلاع دارند که خشکسالی امسال در ۵۰ سال اخیر بی سابقه بود، ۷ هزار مگاوات از تولید نیروگاه‌های برقابی از دسترس خارج شد، مصرف کشاورزی به دلیل نیاز به آبیاری افزایش یافت، افزایش گرمای ۵ درجه‌ای در فروردین ماه و ۳ درجه افزایش در تابستان منجر به رسد ۵ هزار مگاواتی برق شد، همچنین مهمان ناخوانده‌ای به نام رمزارز غیرمجاز برق کشور را می‌بلعد و اختلال ایجاد می‌کند.

مدیر عامل شرکت توانیر تصریح کرد: علیرغم شرایط یاد شده همراهی مردم و صنایع بزرگ همکاری کردند و رسانه‌ها باعث شدند اطلاع رسانی لازم انجام شود، مصرف صنایع تغییر محسوسی داشت به طوری که در روزهای گذشته محدودیتی اعمال نشد اما در هفته جاری به دلیل گرمای شدید و عدم حساسیت مردم، مصرف رشد داشته به طوری که دیروز مشکل داشتیم.

متوالی زاده از مردم خواست برای جلوگیری از اختلال صرفه جویی کنند، چرا که تأمین نشدن برق مشکلات زیادی به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به راهکارهای کاهش مصرف بیان کرد: با کاهش دمای محیط و روشنایی به راحتی می‌توانیم این شرایط را پشت سر بگذاریم بنابراین نیاز به همکاری مردم و صنایع داریم به عبارت دیگر مصرف کننده به همان اندازه تولیدکننده در مدیریت برق نقش دارد.

مدیر عامل شرکت توانیر با بیان اینکه اگر مردم در مصرف همکاری نکنند در صنایع محدودیت ایجاد خواهد شد، یادآور شد: اختلال در تأمین برق صنایع فولادی منجر به اختلال در تولید اکسیژن بیماران کرونایی خواهد شد، بنابراین خاموش کردن یک لامپ اضافه کمک شایان توجهی برای عبور از موج کرونا خواهد بود و مجبور نمی‌شویم خاموشی زمانمندی شده طی روزهای آینده اعمال کنیم.

کد خبر 513353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.