نوسازی ۲۴ دستگاه از تاکسی‌های فرسوده فومن

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری فومن از تعویض و نوسازی ۲۴ دستگاه تاکسی فرسوده این شهر خبر داد.

جواد جباری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اکنون در ناوگان سازمان حمل و نقل عمومی شهرداری فومن تعداد ۲۲۶ دستگاه تاکسی درون شهری، ۴۲ دستگاه بی سیم و ۳۲۸ دستگاه خطی زیر ۳۰ کیلومتر فعال وجود دارد که حدود ۴۳۱ دستگاه آن فرسوده است.

وی افزود: طرح نوسازی و جایگزینی تاکسی‌های فرسوده در سال ۱۳۹۹ آغاز شد و از سال گذشته تاکنون، ۲۴ نفر از مالکان تاکسی شهری فرسوده فومن با ثبت نام در سامانه اینترنتی اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور، خودرو خودشان را نوسازی کرده‌اند و سه نفر نیز در نوبت دریافت خودرو هستند.

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری فومن با تاکید بر اینکه مالکان تاکسی‌های فرسوده به شدت نیازمند دریافت تسهیلات بانکی برای تعویض خودرو هستند، تصریح کرد: ارائه نشدن تسهیلات بانکی از سوی دولت به طرح تعویض و نوسازی تاکسی‌های فرسوده درون شهری و نقدی بودن دریافت خودرو و افزایش سرسام‌آور قیمت آن با استقبال بسیار کم تاکسیرانان فومن برای ثبت نام مواجه شده است به طوری که از سال گذشته تاکنون ۱۰ نفر از مالکان تاکسی به دلیل نداشتن توان مالی برای تعویض خودرو، انصراف داده‌اند.

وی تاکید کرد: دولت برای تشویق تاکسیرانان به نوسازی خودروها باید تسهیلاتی مناسب و کم بهره به آنان اختصاص دهند تا اجرای این طرح با سرعت بیشتری به نتیجه برسد.

جباری خاطرنشان کرد: در این مرحله خودروهای سمند LX EF7 با قیمت ۱۳۶ میلیون و ۲۳۱ هزار و ۸۰۰ تومان و پژو ۴۰۵ با سطح آلایندگی یورو پنج با قیمت مصوب ۱۲۱ میلیون و ۱۴۰ هزار و ۷۰۰ تومان، جهت نوسازی و جایگزینی تاکسی درون شهری در نظر گرفته شده که بازه زمانی تحویل آن‌ها نیز یک تا چهار ماه است.

به گزارش ایمنا، شهر فومن با حدود ۳۶ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 513351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.