تاثیر کرونای طولانی مدت بر سلامت روانی

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که افراد مبتلا به کرونای طولانی مدت از مشکلات روانی مانند افسردگی و اضطراب رنج می‌برند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ممکن است برخی افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ تا مدت‌ها پس از بهبود یافتن نیز از علائم آن رنج ببرند. این بیماری علاوه بر اینکه بر جسم افراد تأثیر می‌گذارد روح و روان فرد را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.

گزارش‌های ارائه شده نشان می‌دهد که ۱۱ درصد افراد آمریکایی بین ماه آوریل تا ژوئن سال ۲۰۱۹ از اضطراب و افسردگی رنج می‌بردند. در دوره زمانی مشابه در سال ۲۰۲۰ میلادی، زمانی که بیماری کووید -۱۹ شیوع یافت ۳۵.۶ درصد افراد در ایالات متحده آمریکا به مشکلات روانی مانند اضطراب و افسردگی مبتلا شدند.

نتایج مطالعات منتشر شده در مجله Lancet Psychiatry نشان می‌دهد که یک سوم افراد بهبود یافته از بیماری کووید -۱۹ به مشکلات روانی و عصبی مبتلا شده‌اند، افسردگی و اضطراب جزء رایج‌ترین علائم اختلالات روانی است. محققان معتقدند که کرونای طولانی مدت سلامت جسم و روان افراد را به میزان قابل توجهی تحت تأثیر قرار می‌دهد.

به گفته پژوهشگران، افراد مبتلا به کرونای طولانی مدت نمی‌توانند فعالیت‌های روزمره خود را همانند قبل انجام دهند علاوه بر این ممکن است روابط اجتماعی و شرایط کاری آن‌ها نیز دچار مشکل شود، این اتفاقات باعث بروز اضطراب، افسردگی، اختلال اضطراب اجتماعی و استرس پس از سانحه می‌شود. لازم است مطالعات بیشتری در زمینه تأثیر کرونای طولانی مدت بر سلامت روان افراد و راه‌های پیشگیری از بروز آن‌ها انجام شود.

کد خبر 513335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.