شهردار اصفهان تا ۲ هفته دیگر مشخص می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امیدواریم تا دو هفته آینده بتوانیم به گزینه نهایی برسیم و برای تایید نهایی، شهردار اصفهان را به وزارت کشور معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد نورصالحی در یک گفت‌وگوی تلویزیونی با اشاره به روزهای تغییر مدیریت شهری و استقرار شورا و شهردار جدید در اصفهان است، اظهار کرد: مردم انتظار تغییر در ابعاد مختلف را دارند و آنچه مربوط به مدیریت شهری در حوزه گردشگری، اجتماعی، ورزشی و شهرسازی می‌شود باید با رویکرد جدیدی دنبال شود.

وی با بیان اینکه به زحمات دوره‌های گذشته احترام گذاشته و معتقدیم همه آن‌ها توسعه اصفهان را ارتقا بخشیده‌اند، افزود: این اقدامات در شورای ششم با قوت بیشتر و رویکرد جدیدی ادامه پیدا می‌کند تا جایگاه اصفهان بهتر از آنچه تاکنون بوده، شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به فرایند انتخاب شهردار جدید اصفهان، تصریح کرد: ویژگی‌های شهردار را با مردم به اشتراک گذاشته و از آن‌ها نظرسنجی کردیم؛ مردم نیز مشارکت خوبی داشتند و ۵۰ شاخصه را برای انتخاب شهردار اعلام کردند.

وی به ویژگی‌های مدنظر مردم اشاره کرد و ادامه داد: مردم تاکید داشتند که شهردار آینده از ساکنان اصفهان، نزدیک به مردم و نخبگان، پاکدست و مدیر آگاه به شهر و شهرداری باشد و افراد متخصص را به کار گیرد تا در مجموع بتواند شهر را در تراز مورد انتظار برساند.

نورصالحی تاکید کرد: علاوه بر انجام امور جاری، موضوع آب، محیط زیست و حل موضوع بی‌آبی در بستر زاینده‌رود نیز انتظار بزرگ مردم است؛ اگرچه مدیریت شهری مستقیم در این خصوص مسئولیت ندارد اما باید مطالبه‌گری در این زمینه توسط شورای شهر و شهردار آینده دنبال شود.

وی افزود: بدین سبب و با توجه به شرایط روز شهر و انتظار مردم برای توجه بیشتر به خشکی زاینده‌رود که همه ما از آن متأثر هستیم، کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار برای مطالبه بیشتر در این زمینه با حضور ۹ نفر از اعضا تشکیل شده که یک کمیسیون نوپا محسوب می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه یک ماه برای معرفی شهردار اصفهان فرصت داریم، گفت: حدود ۷۰ نفر برای تصدی شهرداری اصفهان توسط مردم معرفی و برخی افراد نیز توسط اعضای شورا به لیست نامزدها اضافه شدند که طی فرایندهایی، این تعداد به ۱۱ نفر رسید و افرادی که شرایط انتخاب به عنوان شهردار کلانشهر اصفهان را نداشتند یا تمایلی برای حضور در این پست را ندارند، حذف شدند.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم تا دو هفته آینده بتوانیم به گزینه نهایی برسیم و برای تأیید نهایی، شهردار اصفهان را به وزارت کشور معرفی کنیم، اضافه کرد: سرپرست شهرداری در اولین روز مسئولیت شورای ششم معرفی شد و امور جاری شهر بدون هیچ وقفه‌ای توسط او تا زمان تأیید نهایی شهردار در حال انجام است.

نورصالحی با تاکید بر لزوم تخصیص اعتبارات بیشتر برای توسعه مناطق کم‌برخوردار، افزود: این اقدام با هدف بهره‌مندی بیشتر مناطق مختلف شهر از امکانات انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در ادوار مختلف به حوزه گردشگری توجه ویژه‌ای شده و به نظر می‌رسد در این دوره باید از مشارکت بیشتر دیگر نهادها و مردم در حوزه فکری و مالی استفاده کنیم تا امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری زیرساخت‌های گردشگری اصفهان را بالا ببریم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: مشوق‌هایی برای ایجاد جاذبه بیشتر برای احیای بافت‌های تاریخی باید انجام شود تا استقبال مردم برای حضور در این مناطق افزایش یابد.

وی گفت: صنعت گردشگری جهان در دو سال اخیر متأثر از کرونا بوده و اصفهان نیز از این اتفاق بی‌نصیب نمانده است؛ بدین سبب امیدواریم با مدیریت شیوع کرونا گردشگری شهری بار دیگر رونق یابد.

نورصالحی با بیان اینکه با استفاده از مشارکت مردم، می‌توان در زمان محدود اقدامات بسیاری انجام داد، تصریح کرد: بر جلب مشارکت عموم مردم و نخبگان در اداره امور شهر برای ارائه راه‌حل در راستای زیست‌پذیری شهر و انجام پروژه‌ها با ظرفیت بیشتر و حجم بالاتر تاکید داریم تا سرمایه‌های خرد و کلان در شهر جاری شود.

وی افزود: مردم و نخبگان باید خود را در قبال شهر مسئول دانسته و با نقطه نظرات خود، ما را یاری کنند؛ لازم است سرمایه‌گذاران نیز به سمت مدیریت شهری بیایند و شورای شهر بستر حضور بیشتر سرمایه‌گذاران فراهم خواهد کرد.

کد خبر 513324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.