آیا افراد مبتلا به مشکلات قلبی می‌توانند واکسن کرونا دریافت کنند؟

گزارش‌های ارائه شده نشان می‌دهد که واکسن‌های کرونا نه تنها برای افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی بی‌خطر است بلکه دریافت آن‌ها بسیار مهم و ضروری است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ویروس کرونا همه افراد را به یک اندازه تحت تأثیر قرار می‌دهد البته خطر بیماری کووید -۱۹ برای افرادی که به بیماری‌های زمینه‌ای مبتلا هستند شدیدتر و خطرناک‌تر خواهد بود. وقوع دو بیماری قلبی عروقی و کووید -۱۹ به صورت همزمان بسیار خطرناک است و خطر مرگ و میر را افزایش می‌دهد به همین دلیل توصیه شده است که افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی در هر شرایطی واکسن کرونا را تزریق کنند.

بیماری کووید -۱۹ تا چه حد برای بیماران مبتلا به بیماری قلبی نگران کننده است؟

افرادی که از بیماری‌های قلبی عروقی رنج می‌برند در صورت ابتلا به بیماری کووید -۱۹ علائم شدید آن را تجربه می‌کنند، خطر مرگ و میر ناشی از آن نیز افزایش پیدا می‌کند بنابراین توصیه شده است که افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی در اسرع وقت واکسن کرونا را تزریق کنند تا ایمنی لازم در برابر بیماری کووید -۱۹ را کسب کنند.

آیا واکسن‌ها برای افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی ایمن است؟

گزارش‌های ارائه شده نشان می‌دهد که واکسن‌های کرونا نه تنها برای افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی بی خطر است، بلکه دریافت آن‌ها بسیار مهم و ضروری است. با توجه به ظهور گونه‌های جهش یافته ویروس کرونا و افزایش خطر ابتلا به بیماری کووید -۱۹، آسیب‌پذیرترین افراد جامعه باید در اسرع وقت واکسن کرونا را دریافت کنند. نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که واکسن‌های کرونا برای همه گروه‌های سنی واجد شرایط ایمن است و دریافت آن میزان خطر ابتلا به بیماری کووید -۱۹ و انتقال آن به دیگران را کاهش می‌دهد. متخصصان معتقدند افرادی که در معرض بیماری‌های قلبی، سکته قلبی یا سکته مغزی قرار دارند باید هر چه سریع‌تر واکسن کرونا را دریافت کنند.

آیا عوارض جانبی واکسن کرونا برای افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی متفاوت است؟

عوارض جانبی واکسن کرونا شامل تب خفیف، خستگی، سر درد، درد عضلانی و درد در محل تزریق می‌شود، این عوارض ممکن است برای افراد سالم و مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای یکسان باشد بنابراین عوارض جانبی واکسن کرونا برای فرد مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی متفاوت از دیگران نیست، البته توصیه می‌شود که افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی پیش از دریافت واکسن کرونا با پزشک خود مشورت کنند.

آیا دریافت واکسن کرونا خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد؟

تا کنون گزارش نشده است که دریافت واکسن خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش داده است اما مشخص است که افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی در صورتی که واکسینه نشده باشند و درگیر بیماری کووید -۱۹ شوند بیشتر از دیگران در معرض خطر ابتلا به سکته قلبی و مغزی قرار می‌گیرند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که دریافت واکسن کرونا خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ و بستری شدن در بیمارستان را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد بنابراین افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی باید زودتر از دیگران واکسن کرونا را تزریق کنند.

آیا افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی پس از دریافت واکسن باید اقدامات پیشگیرانه را رعایت کنند؟

دریافت واکسن کرونا به این معنا نیست که فرد کاملاً در برابر بیماری کووید -۱۹ ایمن شده است و احتمال بیمار شدن او صفر است بلکه با توجه به ظهور گونه‌های جدید ویروس کرونا احتمال آلوده شدن به این ویروس وجود دارد بنابراین همه افراد پس از دریافت واکسن نیز باید اقدامات پیشگیران را رعایت کنند فاصله اجتماعی را حفظ کنند، از ماسک استفاده کنند، دست‌های خود را به صورت مرتب بشویند و ضدعفونی کنند و تا حد ممکن در منزل بمانند.

کد خبر 513303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناهید IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    0 0
    والا من نمیدونم تحقیقات دقیقا چی میگه ولی این رو به چشم دیدم که بیش از ۱۰ نفر از فامیل و اطرافیان من که بیماری قلبی داشتن یا باتزریق دوز اول یا نهایتا با دوز دوم واکسن فوت شدن من جمله پدر و خواهر ۳۲ساله خودم همه هم از واکسن سینوفارم چینی تزریق کرده بودن