اولویت با شروع لیگ است نه سوپر جام/ پیش نویس جذب خارجی‌ها در لیگ آمده شده است

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال گفت: قاعدتاً الویت با شروع لیگ است اما اگر زمان مناسبی داشته باشیم و تا آخر فصل زمانبندی مناسبی داشته باشیم با سوپر جام شروع می‌کنیم در غیر این صورت برگزاری سوپر جام در شرایط بحرانی الویت دوم ماست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سهیل مهدی در جمع خبرنگاران در خصوص برگزاری بازی فینال جام حذفی، اظهار کرد: ما نهایت تلاش خود را کردیم که بازی خوبی برگزار شود. امیدوارم در بین مردم عزیز کشورمان، هوادران دو تیم فولاد و استقلال رو سفید باشیم. برای هر دو تیم خوب استقلال و فولاد خوزستان در فصل آینده آرزوی موفقیت می‌کنم.

مهدی در خصوص میزبانی اصفهان و امکانات ورزشگاه نقش جهان برای فینال جام حذفی، اظهار کرد: در ابتدا از تمام مسئولین و مراکز دخیل در برگزاری این دیدار تشکر می‌کنم. فضا و اتمسفر خوبی را داشتیم و دوستان در اصفهان شبانه روز در تلاش بودند و به ما کمک کردند تا یک میزبانی عالی را داشته باشیم. امیدوارم مسابقات بین‌المللی را در اصفهان با حضور هواداران و اصحاب رسانه میزبانی کنیم زیرا ورزشگاه نقش جهان یکی از ورزشگاه‌های بزرگ کشور در کنار دیگر ورزشگاه‌ها است.

مهدی در خصوص تاریخ شروع مسابقات فصل آینده و لیگ برتر، تصریح کرد: یک سری شرایط و مشکلات در خصوص شیوع ویروس کرونا داریم که متأسفانه امروز به بالاترین میزان خود در تعداد هم وطنان فوت شده رسید، تمامی شرایط برای شروع فصل آینده در گرو چگونگی پاندمی کرونا در کشور است. در ابتدا باید موضوع بهداشت در جامعه کنترل شود. ما نیاز داریم در بحث تیم‌های ملی میزبانی‌های خود را داشته باشیم. امیدوارم شیوع کرونا هرچه سریع‌تر کنترل شود تا در کنار این موضوع بتوانیم برنامه‌ریزی سالم‌تر و خالی از ایراد داشته باشیم. به دلیل شرایط کرونا و تعطیلی‌هایی را فیفا و AFC برای ما اعمال کردند، فصل خوبی را نداشتیم. اگر شرایط مناسب‌تر شود قطعاً ما نیز برنامه‌ریزی بهتری خواهیم داشت و در فضای سالم‌تر با برنامه‌ریزی بهتر و حداقل تأخیر می‌توانیم فصل را شروع کنیم.

وی ادامه داد: با سرمربی تیم ملی فوتبال صحبت کردم و قرار شد برنامه اردوهای تیم ملی را دریافت کنیم. اردوهای تیم ملی برای ما مهم است. به نظر می‌رسد با توجه به تمامی شرایط شروع مسابقات در اواخر مهر ماه باشد. قاعدتاً الویت با شروع لیگ است اما اگر زمان مناسبی داشته باشیم و تا آخر فصل زمانبندی مناسبی داشته باشیم با سوپر جام شروع می‌کنیم در غیر این صورت برگزاری سوپر جام در شرایط بحرانی الویت دوم ماست.

وی با اشاره به قانون منع ورود بازیکنان خارجی به تیم‌ها، گفت: در کارگروهی بر روی این موضوع کار شده است، پیش نویس آماده شده است و به مرحله نهایی شدن رسیده تا به هیئت رئیسه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال ارسال شود و در نهایت اگر تصویب شد به باشگاه‌ها ابلاغ می‌شود. قاعدتاً این موضوع هرچه سریع‌تر باید انجام شود تا تیم‌ها خود را آماده کنند.

مهدی ادامه داد: تا هفته‌های آخر لیگ این امکان وجود داشت تا تیم‌ها سهمیه بگیرند و موضوع سقوط تیم‌ها مشخص نبود. جدول نزدیکی در این فصل داشتیم و به نظر می‌رسد همه تیم‌ها رقابت خوبی داشتند.

وی در خصوص حضور هواداران در ورزشگاه‌ها، خاطرنشان کرد: حضور هواداران در ورزشگاه‌ها صد در صد توسط سازمان بهداشتی کشور تصمیم‌گیری می‌شود. قاعدتاً ما با بحث حضور هواداران روی سکوها پیرو سازمان بهداشتی کشور و وزارت بهداشت هستیم. امیدوارم به تدریج شاهد حضور هواداران باشیم زیرا برای تیم‌های ملی به این موضوع نیاز داریم.

مهدی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر دادن برنامه‌ای مشخص به تیم‌ها تا پایان فصل، گفت: در حال حاضر ما برنامه را به صورت تقریبی تا آخر فصل چیده‌ایم. آن چیزی که به برنامه و جدول تنش وارد می‌کند اتفاقات غیر منتظره است از جمله تغییرات تقویم بین المللی و مسائل شیوع کرونا که به ما تحمیل شد. ما نهایت تلاش خود را می‌کنیم که با زمان بندی بهتر حداکثر برنامه را به تیم‌ها تقدیم بکنیم.

وی در خصوص حضور بدون مشکل خبرنگاران در ورزشگاه‌ها، گفت: امیدوارم بحث واکسیناسیون تا شروع فصل آینده به نتیجه رسیده باشد تا بتوانیم حضور خبرنگاران را در ورزشگاه داشته باشیم. تمام این موارد منوط به دستوراتی است که از سمت وزارت بهداشت به ما ابلاغ می‌شود.

کد خبر 513280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.