دلایل زاکانی برای پذیرش مسئولیت شهرداری تهران

شهردار منتخب تهران گفت: در ۱۲ سال نمایندگی مردم عزیز تهران و یک سال خدمتگزاری به مردم شریف قم و مرکز پژوهش‌های مجلس هیچ‌گاه شخصاً داوطلب ترک مجلس نبودم. بارها گفته‌ام هر جا که خدمت کرده‌ام را مرکز عالم دانسته و هرگز بجای دیگر فکر نکرده‌ام.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا زاکانی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

" ۱_ در ۱۲ سال نمایندگی مردم عزیز تهران و یکسال خدمتگزاری به مردم شریف قم و مرکز پژوهش‌های مجلس هیچگاه شخصاً داوطلب ترک مجلس نبودم. بارها گفته‌ام هر جا که خدمت کرده‌ام را مرکز عالم دانسته و هرگز به‌جای دیگر فکر نکرده‌ام اکنون هم شرمنده مردم قم هستم اما نگاهم حضور در میدانی دیگر در جبهه دفاع مقدس است.

۲_ در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ به علت نیاز و برای دفاع از مبانی انقلاب به صحنه آمدم و سعی در بیان زلال مواضع انقلابی داشتم؛ پس از پیروزی جریان انقلاب به مرکز پژوهش‌ها بازگشتم و با وجود علاقه قلبی و ارتباط نزدیک با آیت الله رئیسی و اعضای شورای شهر، هیچ گاه سخن از مسؤولیت جدید بر زبان نیاوردم و اقدامی نکردم.

۳_ تا اینکه برخی از اعضای محترم شورای شهر تهران پذیرش مسؤولیت شهرداری تهران را ابتدا در جمع خود و سپس با بنده مطرح کردند که پس از بررسی موضوع و به دلیل ضرورت تحول ساختاری، فرهنگی - اجتماعی و زنده کردن روح شهر و نزدیکی به متن مردم، پذیرفتم برنامه ارائه دهم.

۴_ چون ایجاد تحول در تهران بدون کمک سران قوا میسر نیست، به دیدارشان رفتم تا پیشنهاد دوستان را مطرح کرده و از آنها مشورت و یاری بگیرم. در دیدار آقای قالیباف، ایشان گفت وزارت رفاه، وزارت بهداشت یا دفتر رئیس‌جمهور برای شما مطرح است، بنده گفتم برای آنها افراد بهتری وجود دارد و تحول شهرداری ارجح است.

۵_ به دیدار آقای رئیسی رفتم. ایشان گفت تا سه روز قبل تصمیم داشتم از شما در چند جای دولت استفاده کنم و با رهبری هم صحبت کردم و تعاریفی نقل کردند [که لایقش نیستم] بعد ایشان گفتند از وقتی شنیدم در شورای شهر برای شهرداری مطرح هستید به نظرم مهمتر آمد و کار بزرگی است.

۶_ آقای رئیسی گفتند اگر رفتید حتماً کمک می‌کنم و در جلسات دولت هم می‌آیید؛ ان‌شاءالله با همکاری مشترک دولت، مجلس و شهرداری، تحول به نفع مردم را رقم بزنیم. بنده هم ضمن تشکر از لطف ایشان عرض کردم تلاش می‌کنم بار تهران را از دوش دولت بردارم.

۷_ پس از ارائه برنامه در جمع اعضای محترم شورای شهر، اکثر اعضا لطف داشتند و نگاه و برنامه‌های مرا پسندیدند. با احترام به سایر عزیزان مطرح شده، از همه اعضای محترم شورا چه آنها که ابتدا رأی دادند یا در نهایت همراه شدند تشکر و قدردانی می‌کنم و باور دارم برای خدمت به میلیون‌ها شهروند تهرانی، ما ۲۲ نفر با هم هستیم. "

دلایل زاکانی برای پذیرش مسئولیت شهرداری تهران

دلایل زاکانی برای پذیرش مسئولیت شهرداری تهران

کد خبر 513268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.