فولاد صفر (۴) - استقلال صفر (۲) / جام سی و چهارم فولادی شد

تیم فوتبال فولاد با برتری در ضربات پنالتی به عنوان قهرمانی جام حذفی دست یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در فینال جام حذفی فوتبال کشور امشب از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه تیم‌های فولاد خوزستان و استقلال تهران به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید و این فولاد بود که در ضربات پنالتی با نتیجه ۴ بر ۲ به برتری رسید و به مقام قهرمانی رسید.

فینال جام حذفی

دیدار تیم‌های فولاد و استقلال

ورزشگاه: نقش جهان اصفهان

اخطار: محمد آبشک (دقیقه ۸۱)، زبیر نیک نفس (دقیقه ۹۶) از فولاد- مسعود ریگی (دقیقه ۵)، سیاوش یزدانی (دقیقه ۸۵)، محمد حسین مرادمند (دقیقه ۹۴) از استقلال

فولاد: احسان مرادیان (۱۲۰- محسن فروزان)، سینا شاه‌عباسی، موسی کولیبالی (۱۲۰- مهران موسوی)، وحید حیدریه، صالح حردانی، محمد آبشک (۱۱۷- احمد عبدالله زاده)، محمد زبیر نیک نفس، آیاندا پاتوسی (۱۱۵- محمد میری)، فرشاد احمدزاده، ساسان انصاری و لوسیانو پری را

سرمربی: جواد نکونام

استقلال: رشید مظاهری، سیاوش یزدانی، محمدحسین مرادمند، محمد نادری، متین کریم زاده (۶۸- بابک مرادی)، وریا غفوری، مسعود ریگی (۱۲۱- داریوش شجاعیان)، آرش رضاوند (۹۱- مهدی مهدی پور)، فرشید اسماعیلی، سبحان خاقانی (۴۶- امیر ارسلان مطهری) و مهدی قایدی

سرمربی: فرهاد مجیدی

داور: بیژن حیدری

شرح بازی:

فینال جام حذفی کشور در حالی در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار می‌شد که دو تیم مدعی و آماده فولاد و استقلال برای قهرمانی و کسب سهمیه مستقیم آسیا تلاش می‌کردند. بازی در نیمه نخست چندان جذاب دنبال نشد و تنها دو موقعیت که روی ارسال‌ها به وجود آمد صحنه‌های حساس بازی بودند.

در نیمه دوم نیز بازی همانند نیمه نخست آرام و کسل کننده دنبال می‌شد تا اینکه در یک ربع پایانی بازی فولاد کمی هجومی‌تر شد و چند موقعیت بسیار خطرناک روی دروازه استقلال خلق کرد که بی دقتی مهاجمان فولاد مانع به ثمر رسیدن گل و پایان بازی در ۹۰ دقیقه شد.

استقلال اما وقت اضافه اول را بهتر از حریف آغاز کرد و بیشتر از تیم نکونام صاحب توپ بود و چند موقعیت خطرناک نیز ایجاد کرد که البته هیچکدام در چارچوب نبود. نیمه دوم وقت اضافه اما از سوی دو تیم چندان جذاب دنبال نشد و دو سرمربی با به زمین آوردن مهره‌هایی که بهتر پنالتی می‌زدند به استقبال ضربات پنالتی رفتند، این در حالی بود که فولاد مانند دو بازی قبلی برابر سپاهان در دقیقه ۱۲۰، فروزانی که بهتر پنالتی می‌گرفت را به جای مرادیان به عنوان دروازه‌بان به زمین برد.

در ضربات پنالتی اما فرشید اسماعیلی پنالتی دوم و داریوش شجاعیان پنالتی چهارم استقلال را از دست دادند تا فولاد با گل کردن ۴ پنالتی در نهایت با نتیجه ۴ بر ۲ به برتری و مقام قهرمانی برسد.

دقایق حساس:

دقیقه ۶- ارسال احمدزاده در محوطه جریمه با ضربه سر پری را همراه شد اما توپ با اختلافی کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۳۰- پاس رو به عقب اشبتاه مدافع فولاد با ضربه سر، در پشت مدافعان فولاد به قایدی رسید و او پس از گذشتن از دروازه بان، دروازه فولاد را نشانه گرفت اما شاه عباسی از روی خط دروازه توپ را برگشت داد.

دقیقه ۸۰- ارسال حیدریه از سمت چپ با ضربه سر خطرناک پری را همراه شد اما توپ با اختلافی کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۸۹- ارسال خطرناک از سمت چپ در محوطه جریمه استقلال با ضربه نیک نفس همراه شد اما مظاهری توپ را برگشت داد و در ادامه نیز ارسال خطرناک پاتوسی به تیر دور در چند قدمی دروازه با ضربه سر احمدزاده با فاصله‌ای خیلی کم به بیرون رفت تا بهترین موقعیت بازی از دست برود.

دقیقه ۹۰- ارسال پاتوسی از سمت راست با ضربه سر احمدزاده همراه شد اما توپ از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۱۰۰- شوت سنگین ریگی از فاصله‌ای ۳۵ متری با اختلافی کم از بالای دروازه فولاد به بیرون رفت.

اتفاق ویژه:

این اولین بار بود که فولاد به فینال می‌رسید و البته اولین بار بود که عنوان قهرمانی جام حذفی را تصاحب می‌کرد.

کد خبر 513260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.